Použití paliva E85 v palivové soustavě zážehových motorů konstruovaných pro automobilový benzin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F13%3A43896452" target="_blank" >RIV/60461373:22320/13:43896452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Použití paliva E85 v palivové soustavě zážehových motorů konstruovaných pro automobilový benzin
Popis výsledku v původním jazyce
Zvyšování obsahu biosložek v motorových palivech, plánované do r. 2020, lze v případě paliv pro zážehové motory realizovat buď plošným zvýšením koncentrace bioetanolu v automobilových benzinech, nebo po-užitím paliv s vysokým obsahem biosložky ? např. paliva E85. Tomu však zatím brání malé rozšíření vozidel, resp. jejich motorů, schopných toto palivo spalovat. Jednou z možností většího rozšíření paliva E85 je dodatečná úprava pohonných jednotek původně konstruovaných pro automobilový benzin s malým přídavkem bio-složky. Předkládaný příspěvek je věnován rozdílům ve vlastnostech obou typů paliv podstatným z pohledu do-datečné konverze motoru pro použití E85.V závěru příspěvku je proveden odhad vlivu změny vlastností paliva na jeho množství dávkované do spalovacího prostoru motoru se stechiometrickým spalováním.
Název v anglickém jazyce
The use of E85 in fuel systems of common spark ignition engines.
Popis výsledku anglicky
In case of cars equipped with spark ignition engines, the increase if biofuel consumption according to EU directives can be ensured either with bulk increase in ethanol concentration in petrol, or with broader use of high-percentage ethanol blends, e.g.E85. However, it requires larger expansion of flex-fuel vehicles fleet, or the use of engine retrofit systems enabling the use of E85 in conventional SI engines. The most important role of such systems is to increase fuel injection time according to different E85 properties. The paper sum-marises differences in composition and properties of petrol and E85, and gives theoretical and experimental background for calculation of relative injection time increment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paliva
ISSN
1804-2058
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
105-108
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—