Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití paliva E85 v palivové soustavě zážehových motorů konstruovaných pro automobilový benzin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F13%3A43896452" target="_blank" >RIV/60461373:22320/13:43896452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití paliva E85 v palivové soustavě zážehových motorů konstruovaných pro automobilový benzin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zvyšování obsahu biosložek v motorových palivech, plánované do r. 2020, lze v případě paliv pro zážehové motory realizovat buď plošným zvýšením koncentrace bioetanolu v automobilových benzinech, nebo po-užitím paliv s vysokým obsahem biosložky ? např. paliva E85. Tomu však zatím brání malé rozšíření vozidel, resp. jejich motorů, schopných toto palivo spalovat. Jednou z možností většího rozšíření paliva E85 je dodatečná úprava pohonných jednotek původně konstruovaných pro automobilový benzin s malým přídavkem bio-složky. Předkládaný příspěvek je věnován rozdílům ve vlastnostech obou typů paliv podstatným z pohledu do-datečné konverze motoru pro použití E85.V závěru příspěvku je proveden odhad vlivu změny vlastností paliva na jeho množství dávkované do spalovacího prostoru motoru se stechiometrickým spalováním.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of E85 in fuel systems of common spark ignition engines.

  • Popis výsledku anglicky

    In case of cars equipped with spark ignition engines, the increase if biofuel consumption according to EU directives can be ensured either with bulk increase in ethanol concentration in petrol, or with broader use of high-percentage ethanol blends, e.g.E85. However, it requires larger expansion of flex-fuel vehicles fleet, or the use of engine retrofit systems enabling the use of E85 in conventional SI engines. The most important role of such systems is to increase fuel injection time according to different E85 properties. The paper sum-marises differences in composition and properties of petrol and E85, and gives theoretical and experimental background for calculation of relative injection time increment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paliva

  • ISSN

    1804-2058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    105-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus