Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušenosti z projektového přístupu ve výuce technologických předmětů na VŠCHT Praha - výuka pro praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F22%3A43922594" target="_blank" >RIV/60461373:22320/22:43922594 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3993/3904" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3993/3904</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220067" target="_blank" >10.54779/chl20220067</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkušenosti z projektového přístupu ve výuce technologických předmětů na VŠCHT Praha - výuka pro praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2016 byl na VŠCHT Praha formulován návrh na zlepšení projektového přístupu ve výuce technologických předmětů. Na projekt byla získána dotace z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR OP VVV s názvem &quot;Zkvalitnění výuky - priorita VŠCHT Praha&quot; Hlavními cíli projektu bylo, aby absolventi VŠCHT pochopili uplatnění chemie v praxi současně v kontextu odborném, právním, ekonomickém, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí, uvědomili si význam realizovatelnosti a rentability technických projektů, poznali reálné metody uplatňované při realizaci technických projektů a seznámili se s principy tvorby týmů a týmové práce. Byl vytvořen tým učitelů a externích konzultantů z praxe. S využitím internetu a osobních kontaktů byly shromážděny zkušenosti s využitím projektového přístupu ve výuce na českých vysokých školách. Byly shrnuty zkušenosti s projektovým přístupem ve výuce na VŠCHT Praha. Bylo definováno základních 12 modulů reálných technických projektů, které byly popsány v Metodické příručce, jejíž součástí je i řada opor pro studenty. Byl vytvořen nový předmět o využití plánovacího softwaru. Pro ověření projektového přístupu ve výuce bylo vybráno celkem 8 technologických předmětů, ve kterých byl aplikován vytvořený postup a nástroje. Zkušenosti z výuky pilotních předmětů byly využity v rámci celoživotního vzdělávání vysokoškolských učitelů. Výsledky budou využity i ve výuce dalších technologických předmětů na VŠCHT Praha. Lze očekávat, že projekt přispěje k lepšímu uplatnění absolventů v budoucím zaměstnání, jejich rychlejší adaptaci na požadavky praxe, rychlejšímu kariérnímu růstu a že zlepší zpětnou vazbu absolventů na pedagogickou činnost na UCT Praha.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience from the Project Approach in Teaching Technology Subjects at the University of Chemical Technology Prague – Teaching for Practice

  • Popis výsledku anglicky

    A proposal was formulated at UCT Prague in 2016 to implement the project approach in teaching technology subjects. A grant was awarded for an OP RDE project called “Education Improvement – UCT Prague Priority” from the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. The project’s main goals were that UCT graduates understand the application of chemistry in practice simultaneously in the context of the given field of study, the law, economy, safety and environmental impact, realize the importance of viability and profitability of technical projects, learn about real-life methods applied in the implementation of technical projects, and get acquainted with the principles of creation of teams and team work. A team of teachers and outside consultants from practice have been created. Using the Internet and personal contacts, experience with the use of project approach in teaching at the Czech universities has been gathered. Experience from project approach in teaching at UCT Prague have been summed up. Basic 12 modules of real-life technical projects have been defined and described in a Methodical Handbook, which also includes a number of student supports. A new subject has been created on the use of scheduling software. A total of 8 technology subjects have been selected for piloting of the project in 2018–2021, applying the created tools. The experience of teaching the pilot subjects was used in the lifelong education of the university teachers. The results will be used also in the instruction of other technology subjects at UCT Prague. It can be expected that the project will contribute to a better employability of fresh graduates, their faster adaptation to the requirements of practice, a faster career growth, and that it will improve feedback from graduates to pedagogical activities at UCT Prague.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    116

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    67-70

  • Kód UT WoS článku

    000744052500003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122991828