Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Authenticity of 100% Orange Juice in the Czech Market in the Years 1996 - 2001

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22330%2F02%3A00006926" target="_blank" >RIV/60461373:22330/02:00006926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Authenticity of 100% Orange Juice in the Czech Market in the Years 1996 - 2001

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Commercial orange juices samples obtained from the Czech market have been analysed within the years 1996 - 2001. The quality and authenticity of samples was evaluated according to the Code of Practice of AIJN (the selected main analytical criteria were followed - K+, Na+, Ca2+, Mg2+, citric, isocitric and malic acid, citric acid/isocitric acid ratio, glucose, fructose, saccharose, sorbitol, formol number, flavonoid glycosides - according to Davis and HPLC procedure, refractive index and other). During the years the approach of producers to the quality and authenticity of juices has developed. The main problem: in the 1996 were: i) the lower fruit content in juice, ii) massive addition of sugars masked with addition of citric acid, iii) several examplesof "synthetic" orange juice were found. Within the subsequent years the authenticity slightly improved, the main problems in 2000/2001 the deviations were: i) lower refractive index, ii) pulp wash addition, iii) lower quality of water us

  • Název v anglickém jazyce

    Authenticity of 100% Orange Juice in the Czech Market in the Years 1996 - 2001

  • Popis výsledku anglicky

    Commercial orange juices samples obtained from the Czech market have been analysed within the years 1996 - 2001. The quality and authenticity of samples was evaluated according to the Code of Practice of AIJN (the selected main analytical criteria were followed - K+, Na+, Ca2+, Mg2+, citric, isocitric and malic acid, citric acid/isocitric acid ratio, glucose, fructose, saccharose, sorbitol, formol number, flavonoid glycosides - according to Davis and HPLC procedure, refractive index and other). During the years the approach of producers to the quality and authenticity of juices has developed. The main problem: in the 1996 were: i) the lower fruit content in juice, ii) massive addition of sugars masked with addition of citric acid, iii) several examplesof "synthetic" orange juice were found. Within the subsequent years the authenticity slightly improved, the main problems in 2000/2001 the deviations were: i) lower refractive index, ii) pulp wash addition, iii) lower quality of water us

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Food Science

  • ISSN

    1212-1800

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    83-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus