Outsourcing - ničitel pracovních míst a nebo šance do budoucnosti?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F06%3A00016639" target="_blank" >RIV/60461373:22340/06:00016639 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Outsourcing - Job-killer or Chance for Future?
Popis výsledku v původním jazyce
Maintenance of equipments, machines and plants is increasing to be defined as key of economical success for manufacturing companies. The changing of management concepts (Lean Production, Outsourcing, Total productive Maintenance, etc.) makes high and newdemands on management of maintenance department. To be prepared for requirements of the future it is necessary to question the actual state of maintenance and to generate new ideas for future development. Targets of this paper is to describe a systematic way which enables maintenance managers to find answer to frequently asked question about service effectiveness and costs of maintenance job. In this paper you will find description of targets in outsourcing processes from the point of view of outsourcing company and outsourced employee; actual and future trend in technical services - what will be the position of an employee; bases and activities for developing outsourcing processes as a chance for employees
Název v anglickém jazyce
Outsourcing - Job-killer or Chance for Future?
Popis výsledku anglicky
Maintenance of equipments, machines and plants is increasing to be defined as key of economical success for manufacturing companies. The changing of management concepts (Lean Production, Outsourcing, Total productive Maintenance, etc.) makes high and newdemands on management of maintenance department. To be prepared for requirements of the future it is necessary to question the actual state of maintenance and to generate new ideas for future development. Targets of this paper is to describe a systematic way which enables maintenance managers to find answer to frequently asked question about service effectiveness and costs of maintenance job. In this paper you will find description of targets in outsourcing processes from the point of view of outsourcing company and outsourced employee; actual and future trend in technical services - what will be the position of an employee; bases and activities for developing outsourcing processes as a chance for employees
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern Approaches to Corporate Management
ISBN
80-227-2284-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
447-451
Název nakladatele
STU Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
13. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—