Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of combined DOC and NSRC diesel car exhaust catalysts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023253" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of combined DOC and NSRC diesel car exhaust catalysts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The system of two monolithic catalytic reactors - diesel oxidation catalyst (DOC) and NOx storage and reduction catalyst (NSRC) - is studied. The catalysts are used in series for the conversion of exhaust gases from automobiles with Diesel engines (or other lean-burn engines). Several tens of catalytic reactions are considered in the description by a model based on a system of non-linear partial differential equations (mass and enthalpy ballances). A simulation study is performed to examine the effectsof parameters determining the performance of the upstream-located DOC (size and effective heat capacity of the monolith, catalytic activity in individual reaction steps) on the performance of the NSRC in the European driving cycle (NEDC). Effective numerical methods used for the solution of the resulting non-linear PDEs are described. Results of the maximization of the overall NOx conversion over the NEDC for several DOC and NSRC reactor configurations and different regeneration strategi

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of combined DOC and NSRC diesel car exhaust catalysts

  • Popis výsledku anglicky

    The system of two monolithic catalytic reactors - diesel oxidation catalyst (DOC) and NOx storage and reduction catalyst (NSRC) - is studied. The catalysts are used in series for the conversion of exhaust gases from automobiles with Diesel engines (or other lean-burn engines). Several tens of catalytic reactions are considered in the description by a model based on a system of non-linear partial differential equations (mass and enthalpy ballances). A simulation study is performed to examine the effectsof parameters determining the performance of the upstream-located DOC (size and effective heat capacity of the monolith, catalytic activity in individual reaction steps) on the performance of the NSRC in the European driving cycle (NEDC). Effective numerical methods used for the solution of the resulting non-linear PDEs are described. Results of the maximization of the overall NOx conversion over the NEDC for several DOC and NSRC reactor configurations and different regeneration strategi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    COMPUTERS & CHEMICAL ENGINEERING

  • ISSN

    0098-1354

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000277747300015

  • EID výsledku v databázi Scopus