SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM V POTRAVINÁŘSKÉM PRŮMYSLU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023553" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023553 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM V POTRAVINÁŘSKÉM PRŮMYSLU
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s potravinářskými produkty a bezpečností potravin obecně jsou aktuální mnohá témata. Mezi nejpalčivější problémy patří bezpečnost potravin v oblasti dohledatelnosti šarží, mikrobiologická rizika a kontaminace škůdci či chemickými látkami škodícími lidskému organismu. Kromě bezpečnosti potravin se setkáváme s dalšími oblastmi zájmu a to především v souvislosti se vznikem závažných onemocnění při nevhodné či nadměrné konzumaci konkrétních potravin, tj. produktů potravinářského průmyslu.Výrobci potravin by si měli tyto negativní tendence ve společnosti uvědomit a modifikovat své produkty a svoje komunikační aktivity tak, aby nedocházelo k prohlubování negativních jevů. Z tohoto pohledu by měl nabývat na významu tzv. společensky odpovědný marketing (SRM, tj. Social Responsible Marketing), což je promítnutí principů CSR do konkrétní oblasti podnikové činnosti - marketingu.
Název v anglickém jazyce
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN FOOD INDUSTRY
Popis výsledku anglicky
"For the food industry, the same principles of social responsibility (CSR, ie the Corporate Social Responsibility) as for other industries. From the perspective of CSR is the industry specific nature of its output, ie product. For the food industry is undoubtedly an important ecological and economic aspects of CSR, but it is entirely specific to food products (food), have an immediate impact on the health of individuals and ultimately the health of entire populations. This fact seems to be a very important area of CSR in the food industry. As in other industries, food companies must address the impacts of their production on the environment in terms of energy consumption during manufacture and transport products, air and water pollution, waste management, CO2, etc..They should practice ethical behavior toward their partners and make a profit to avoid unfair practices, to behave responsibly with their employees and the communities in which the company operates. These areas are listed Ad
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XL. Symposium o nových směrech výroby a hodnocení potravin
ISBN
—
ISSN
1802-1433
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Název nakladatele
VÚPP
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Skalský dvůr
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—