Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quizzes as a tool for student's attendance and participation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F13%3A43895040" target="_blank" >RIV/60461373:22340/13:43895040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quizzes as a tool for student's attendance and participation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many studies confirm a positive impact of attendance on students' performance. Nowadays, class performance at universities is not high because different reasons. Obligatory attendance could force students to come, but is not well perceived and it does not improve reparation and involvement of students in the lecture. The aim of the article is to prove positive impact of daily quizzes in Managerial Communication. These quizzes are conducted realized in the beginning of each lecture and are based on basicinformation from this lecture. Students have to read a relevant part of the text book before the lecture and therefore are able be more active in the lecture. Described questionnaire research is based on three groups of respondents but there are only 35people and therefore results are not significant in statistical point of view. Results show that students are prepared more, their attendance is very good and their participation during lectures does not depend on quizzes.

  • Název v anglickém jazyce

    Quizzes as a tool for student's attendance and participation

  • Popis výsledku anglicky

    Many studies confirm a positive impact of attendance on students' performance. Nowadays, class performance at universities is not high because different reasons. Obligatory attendance could force students to come, but is not well perceived and it does not improve reparation and involvement of students in the lecture. The aim of the article is to prove positive impact of daily quizzes in Managerial Communication. These quizzes are conducted realized in the beginning of each lecture and are based on basicinformation from this lecture. Students have to read a relevant part of the text book before the lecture and therefore are able be more active in the lecture. Described questionnaire research is based on three groups of respondents but there are only 35people and therefore results are not significant in statistical point of view. Results show that students are prepared more, their attendance is very good and their participation during lectures does not depend on quizzes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000005