Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumers' perception of the health aspects of organic food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F13%3A43895548" target="_blank" >RIV/60461373:22340/13:43895548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/96884.pdf" target="_blank" >http://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/96884.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumers' perception of the health aspects of organic food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organic foods are grown using the principles of organic agriculture that are produced, processed and packaged without using chemicals. They have been accepted due to their several perceived benefits over the conventional food. Health aspects of organic food are, in addition to the ethical, environmental, hedonic and "feel good" aspects, the main benefits that the consumers appreciate in organic food. This paper presents the results of a quantitative survey in the Czech organic food market. By using thefactor analysis, it showed that the consumer perception of the health benefits of organic food can be viewed from several different angles. There were found three factors that explain 58.42% of variability, which are, based on their relationship with theoriginal items, interpreted as the "knowledge and responsibility", "being aware, but lax" and "health is important, but not related to food". The first factor contains enough knowledge related to the health care, the conviction of the im

  • Název v anglickém jazyce

    Consumers' perception of the health aspects of organic food

  • Popis výsledku anglicky

    Organic foods are grown using the principles of organic agriculture that are produced, processed and packaged without using chemicals. They have been accepted due to their several perceived benefits over the conventional food. Health aspects of organic food are, in addition to the ethical, environmental, hedonic and "feel good" aspects, the main benefits that the consumers appreciate in organic food. This paper presents the results of a quantitative survey in the Czech organic food market. By using thefactor analysis, it showed that the consumer perception of the health benefits of organic food can be viewed from several different angles. There were found three factors that explain 58.42% of variability, which are, based on their relationship with theoriginal items, interpreted as the "knowledge and responsibility", "being aware, but lax" and "health is important, but not related to food". The first factor contains enough knowledge related to the health care, the conviction of the im

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    293-299

  • Kód UT WoS článku

    000322514200001

  • EID výsledku v databázi Scopus