Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alignment of business and information strategies and its impact on business performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F14%3A43897311" target="_blank" >RIV/60461373:22340/14:43897311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2012.749806" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2012.749806</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2012.749806" target="_blank" >10.3846/16111699.2012.749806</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alignment of business and information strategies and its impact on business performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alignment between business strategy and information strategy has been focused on for several years with research suggesting different explanations to how this alignment influences a firm's performance. This article presents results from an investigationof firms in Slovenia about how business people perceived their business strategy and information strategy to be aligned. Respondents' statements from the questionnaire survey on their perceived alignment between business strategy and information strategywere checked against the firms' revenue growth. The analysis of perceived alignment between business strategy, information strategy, and revenue growth shows that there is a significant relationship between alignment and revenue growth in Slovenia, andthis link is positive. Managers should aim to align business and information strategies in order to achieve better business performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Alignment of business and information strategies and its impact on business performance

  • Popis výsledku anglicky

    Alignment between business strategy and information strategy has been focused on for several years with research suggesting different explanations to how this alignment influences a firm's performance. This article presents results from an investigationof firms in Slovenia about how business people perceived their business strategy and information strategy to be aligned. Respondents' statements from the questionnaire survey on their perceived alignment between business strategy and information strategywere checked against the firms' revenue growth. The analysis of perceived alignment between business strategy, information strategy, and revenue growth shows that there is a significant relationship between alignment and revenue growth in Slovenia, andthis link is positive. Managers should aim to align business and information strategies in order to achieve better business performance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Economics and Management

  • ISSN

    1611-1699

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    886-898

  • Kód UT WoS článku

    000349632800006

  • EID výsledku v databázi Scopus