Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational On-Line Gaming Propensity: An Exploratory Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F14%3A43897312" target="_blank" >RIV/60461373:22340/14:43897312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_1_2014.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/vol/tner_1_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational On-Line Gaming Propensity: An Exploratory Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational on-line games are promising for new generations of students who are grown up digital. Th e new generations of students are technology savvy and spend lots of time on the web and on social networks. Based on an exploratory study, this articleinvestigates the factors that infl uence students' willingness to participate in serious games for teaching/learning. Th is study investigates the relationship between students' behavior on Facebook, Facebook games, and their attitude toward educationalon-line games. Th e results of the study reveal that the early adopters of educational games are likely to be students, who are young, have only a few Facebook connections, who currently play Facebook game(s). Furthermore, the study emphasizes that theremay be differences between students coming from various countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational On-Line Gaming Propensity: An Exploratory Study

  • Popis výsledku anglicky

    Educational on-line games are promising for new generations of students who are grown up digital. Th e new generations of students are technology savvy and spend lots of time on the web and on social networks. Based on an exploratory study, this articleinvestigates the factors that infl uence students' willingness to participate in serious games for teaching/learning. Th is study investigates the relationship between students' behavior on Facebook, Facebook games, and their attitude toward educationalon-line games. Th e results of the study reveal that the early adopters of educational games are likely to be students, who are young, have only a few Facebook connections, who currently play Facebook game(s). Furthermore, the study emphasizes that theremay be differences between students coming from various countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    17-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus