Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automotive Emission Control Catalysts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F16%3A43902342" target="_blank" >RIV/60461373:22340/16:43902342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/catal6100155" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3390/catal6100155</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/catal6100155" target="_blank" >10.3390/catal6100155</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automotive Emission Control Catalysts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Impressive technical advances have been made since the introduction of the first catalytic converters in the 1970s for the abatement of carbon monoxide and hydrocarbon emissions from gasoline vehicles. In many countries today, exhaust gases from both gasoline and diesel engines are extensively cleaned up using a suite of advanced catalyst technologies, including: three-way catalyst (TWC), diesel particulate filter (DPF), diesel oxidation catalyst (DOC), selective catalytic reduction (SCR), and NOx storage and reduction (NSR) catalysts. Despite this success, significant research and development activities are under way in industry and academia to further enhance the performance of existing catalysts and to develop novel technologies (e.g., passive NOx adsorbers, SCR on DPF and TWC on gasoline particulate filters). Concurrently, the efficiency of internal combustion engines is improving at a rapid pace. This efficiency gain entails a significant decrease in the exhaust temperature due to reduced waste heat generation. To successfully meet this so-called low-temperature challenge-to achieve over 90% conversion at 150 oC or lower without compromising emission control cost-innovative catalyst solutions and operating strategies need to be developed. Greater use of alternative fuels such as natural gas and biofuels presents another major challenge in catalyst development, considering, for instance, specific reactivity of unburned methane from natural gas engines or biomass-derived fuel impurities impacting catalyst durability.

  • Název v anglickém jazyce

    Automotive Emission Control Catalysts

  • Popis výsledku anglicky

    Impressive technical advances have been made since the introduction of the first catalytic converters in the 1970s for the abatement of carbon monoxide and hydrocarbon emissions from gasoline vehicles. In many countries today, exhaust gases from both gasoline and diesel engines are extensively cleaned up using a suite of advanced catalyst technologies, including: three-way catalyst (TWC), diesel particulate filter (DPF), diesel oxidation catalyst (DOC), selective catalytic reduction (SCR), and NOx storage and reduction (NSR) catalysts. Despite this success, significant research and development activities are under way in industry and academia to further enhance the performance of existing catalysts and to develop novel technologies (e.g., passive NOx adsorbers, SCR on DPF and TWC on gasoline particulate filters). Concurrently, the efficiency of internal combustion engines is improving at a rapid pace. This efficiency gain entails a significant decrease in the exhaust temperature due to reduced waste heat generation. To successfully meet this so-called low-temperature challenge-to achieve over 90% conversion at 150 oC or lower without compromising emission control cost-innovative catalyst solutions and operating strategies need to be developed. Greater use of alternative fuels such as natural gas and biofuels presents another major challenge in catalyst development, considering, for instance, specific reactivity of unburned methane from natural gas engines or biomass-derived fuel impurities impacting catalyst durability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LH12086" target="_blank" >LH12086: Analýza, modelování a řízení časoprostorových koncentračních profilů v katalyzátorech pro redukci oxidů dusíku (deNOx) v automobilových výfukových plynech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Catalysts

  • ISSN

    2073-4344

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    155

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus