Do gender and personality traits influence use of deal sites? : A replication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43915174" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43915174 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60461373:22810/17:43915174 RIV/61384399:31140/17:00050352
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do gender and personality traits influence use of deal sites? : A replication
Popis výsledku v původním jazyce
There is a growing body of literature on impact of personality traits on technology adoption. But majority of these studies are never replicated and, therefore, it is hard to estimate how general are their findings. The focus of this paper is adoption of deal sites, and its aim to replicate in the Czech Republic a research of deal sites use originally conducted in Denmark. While in Denmark, agreeableness, neuroticism, and gender significantly influenced use of deal sites, in the Czech Republic, it was the remaining traits - extraversion, conscientiousness, and openness to experience, and gender. In both surveys, women used deal sites more than men. If usage is defined as at least one purchase within last six months, then only gender and extraversion are significant and conscientiousness is borderline significant.
Název v anglickém jazyce
Do gender and personality traits influence use of deal sites? : A replication
Popis výsledku anglicky
There is a growing body of literature on impact of personality traits on technology adoption. But majority of these studies are never replicated and, therefore, it is hard to estimate how general are their findings. The focus of this paper is adoption of deal sites, and its aim to replicate in the Czech Republic a research of deal sites use originally conducted in Denmark. While in Denmark, agreeableness, neuroticism, and gender significantly influenced use of deal sites, in the Czech Republic, it was the remaining traits - extraversion, conscientiousness, and openness to experience, and gender. In both surveys, women used deal sites more than men. If usage is defined as at least one purchase within last six months, then only gender and extraversion are significant and conscientiousness is borderline significant.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2017
ISBN
978-80-248-4046-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
112-119
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
25. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000417344100012