Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do gender and personality traits influence use of deal sites? : A replication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43915174" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43915174 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/17:43915174 RIV/61384399:31140/17:00050352

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do gender and personality traits influence use of deal sites? : A replication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a growing body of literature on impact of personality traits on technology adoption. But majority of these studies are never replicated and, therefore, it is hard to estimate how general are their findings. The focus of this paper is adoption of deal sites, and its aim to replicate in the Czech Republic a research of deal sites use originally conducted in Denmark. While in Denmark, agreeableness, neuroticism, and gender significantly influenced use of deal sites, in the Czech Republic, it was the remaining traits - extraversion, conscientiousness, and openness to experience, and gender. In both surveys, women used deal sites more than men. If usage is defined as at least one purchase within last six months, then only gender and extraversion are significant and conscientiousness is borderline significant.

  • Název v anglickém jazyce

    Do gender and personality traits influence use of deal sites? : A replication

  • Popis výsledku anglicky

    There is a growing body of literature on impact of personality traits on technology adoption. But majority of these studies are never replicated and, therefore, it is hard to estimate how general are their findings. The focus of this paper is adoption of deal sites, and its aim to replicate in the Czech Republic a research of deal sites use originally conducted in Denmark. While in Denmark, agreeableness, neuroticism, and gender significantly influenced use of deal sites, in the Czech Republic, it was the remaining traits - extraversion, conscientiousness, and openness to experience, and gender. In both surveys, women used deal sites more than men. If usage is defined as at least one purchase within last six months, then only gender and extraversion are significant and conscientiousness is borderline significant.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2017

  • ISBN

    978-80-248-4046-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    112-119

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    25. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000417344100012