Do Gender and Personality Traits Influence Frequency of Use of Deal Sites?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902301" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://domino.fov.uni-mb.si/proceedings.nsf/Proc2016Research?OpenPage" target="_blank" >https://domino.fov.uni-mb.si/proceedings.nsf/Proc2016Research?OpenPage</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do Gender and Personality Traits Influence Frequency of Use of Deal Sites?
Popis výsledku v původním jazyce
Although deal sites cannot be considered a new technology anymore, there is still only a limited amount of quantitative research on the topic. The paper aims to expand the body of knowledge. The study investigates impact of gender and personality traits on frequency of use of deal sites. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Three models are tested. First, all respondents are taken into account, i.e. also ones not aware of deal sites. In the first model, only gender is significant. Second, only respondents aware of deal sites are taken into account. In the second model, neuroticism, openness to experience, gender (and possibly agreeableness) are significant. Third, only respondents who use deal sites are taken into account. In the third model, openness to experience (and possibly extraversion) are significant.
Název v anglickém jazyce
Do Gender and Personality Traits Influence Frequency of Use of Deal Sites?
Popis výsledku anglicky
Although deal sites cannot be considered a new technology anymore, there is still only a limited amount of quantitative research on the topic. The paper aims to expand the body of knowledge. The study investigates impact of gender and personality traits on frequency of use of deal sites. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Three models are tested. First, all respondents are taken into account, i.e. also ones not aware of deal sites. In the first model, only gender is significant. Second, only respondents aware of deal sites are taken into account. In the second model, neuroticism, openness to experience, gender (and possibly agreeableness) are significant. Third, only respondents who use deal sites are taken into account. In the third model, openness to experience (and possibly extraversion) are significant.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
29th Bled eConference Digital Economy
ISBN
978-961-232-287-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
266-274
Název nakladatele
University of Maribor
Místo vydání
Maribor
Místo konání akce
Bled
Datum konání akce
19. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—