Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Gender and Personality Traits Influence Frequency of Use of Deal Sites?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902301" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://domino.fov.uni-mb.si/proceedings.nsf/Proc2016Research?OpenPage" target="_blank" >https://domino.fov.uni-mb.si/proceedings.nsf/Proc2016Research?OpenPage</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Gender and Personality Traits Influence Frequency of Use of Deal Sites?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although deal sites cannot be considered a new technology anymore, there is still only a limited amount of quantitative research on the topic. The paper aims to expand the body of knowledge. The study investigates impact of gender and personality traits on frequency of use of deal sites. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Three models are tested. First, all respondents are taken into account, i.e. also ones not aware of deal sites. In the first model, only gender is significant. Second, only respondents aware of deal sites are taken into account. In the second model, neuroticism, openness to experience, gender (and possibly agreeableness) are significant. Third, only respondents who use deal sites are taken into account. In the third model, openness to experience (and possibly extraversion) are significant.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Gender and Personality Traits Influence Frequency of Use of Deal Sites?

  • Popis výsledku anglicky

    Although deal sites cannot be considered a new technology anymore, there is still only a limited amount of quantitative research on the topic. The paper aims to expand the body of knowledge. The study investigates impact of gender and personality traits on frequency of use of deal sites. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. Three models are tested. First, all respondents are taken into account, i.e. also ones not aware of deal sites. In the first model, only gender is significant. Second, only respondents aware of deal sites are taken into account. In the second model, neuroticism, openness to experience, gender (and possibly agreeableness) are significant. Third, only respondents who use deal sites are taken into account. In the third model, openness to experience (and possibly extraversion) are significant.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    29th Bled eConference Digital Economy

  • ISBN

    978-961-232-287-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    266-274

  • Název nakladatele

    University of Maribor

  • Místo vydání

    Maribor

  • Místo konání akce

    Bled

  • Datum konání akce

    19. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku