Do Gender and Personality Traits Influence Awareness of Deal Sites?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F15%3A43899736" target="_blank" >RIV/60461373:22810/15:43899736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do Gender and Personality Traits Influence Awareness of Deal Sites?
Popis výsledku v původním jazyce
Deal sites exist for a decade now but there are still some people who have not heard about them. The research presented in the paper investigates if gender and personality traits influence awareness of deal sites. Big Five Inventory-10 is used to measurepersonality traits. The findings are that gender does not influence awareness, and neuroticism is the most significant personality trait influencing awareness of deal sites - the more neurotic the person is, the higher is the probability that he or shehas never heard of deal sites.
Název v anglickém jazyce
Do Gender and Personality Traits Influence Awareness of Deal Sites?
Popis výsledku anglicky
Deal sites exist for a decade now but there are still some people who have not heard about them. The research presented in the paper investigates if gender and personality traits influence awareness of deal sites. Big Five Inventory-10 is used to measurepersonality traits. The findings are that gender does not influence awareness, and neuroticism is the most significant personality trait influencing awareness of deal sites - the more neurotic the person is, the higher is the probability that he or shehas never heard of deal sites.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Conference on Strategic: Management and its Support by Information Systems
ISBN
978-80-248-3741-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
304-308
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Uherské Hradiště
Datum konání akce
21. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—