Do gender and personality traits influence visits of and purchases at deal sites?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43915175" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43915175 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60461373:22810/17:43915175 RIV/61384399:31140/17:00050642
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do gender and personality traits influence visits of and purchases at deal sites?
Popis výsledku v původním jazyce
As deal sites became widespread, there are multiple international and local players in the Czech market. The research presented in the paper investigates if gender and personality traits influence frequency of visits of deal sites and the number of coupon purchases. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. None of the factors influenced frequency of visits of deal sites. Only openness to experience seems to positively influence the number of coupon purchases, though the its significance is borderline.
Název v anglickém jazyce
Do gender and personality traits influence visits of and purchases at deal sites?
Popis výsledku anglicky
As deal sites became widespread, there are multiple international and local players in the Czech market. The research presented in the paper investigates if gender and personality traits influence frequency of visits of deal sites and the number of coupon purchases. Big Five Inventory-10 is used to measure personality traits. None of the factors influenced frequency of visits of deal sites. Only openness to experience seems to positively influence the number of coupon purchases, though the its significance is borderline.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDIMT-2017 Digitalization in Management, Society and Economy : 25th Interdisciplinary Information Management Talks
ISBN
978-3-99062-119-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
189-194
Název nakladatele
Trauner Verlag + Buchservice GmbH
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
6. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000419365600021