Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond Traditional Learning: The LLM Revolution in BPM Education at University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F24%3A43930385" target="_blank" >RIV/60461373:22340/24:43930385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-70445-1" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-70445-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-70445-1_29" target="_blank" >10.1007/978-3-031-70445-1_29</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond Traditional Learning: The LLM Revolution in BPM Education at University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Large Language Models (LLMs) significantly impact higher education, requiring changes in educational processes, especially in Business Process Management (BPM) practical exercises. The research aims to evaluate the effectiveness of LLMs in BPM education to determine if LLMs can supplement educators. The study involved 33 master&apos;s degree students. Students&apos; works were manually evaluated and compared to LLM-generated responses. Results highlight the effectiveness and limitations of LLMs in supporting BPM education, revealing discrepancies between human and AI assessments. Our findings indicate that LLMs like ChatGPT-3.5 and ChatGPT-4o can aid BPM education, but their performance and reliability differ from traditional human grading. The findings underscore LLMs&apos; potential to offer additional perspectives and reduce educators&apos; workload. However, LLMs should be supplementary tools, not replacements for traditional methods. This exploration contributes to understanding the transformative role of LLMs in reshaping educational methodologies. Future research should consider larger samples and a broader range of tasks to validate and extend these findings.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond Traditional Learning: The LLM Revolution in BPM Education at University

  • Popis výsledku anglicky

    Large Language Models (LLMs) significantly impact higher education, requiring changes in educational processes, especially in Business Process Management (BPM) practical exercises. The research aims to evaluate the effectiveness of LLMs in BPM education to determine if LLMs can supplement educators. The study involved 33 master&apos;s degree students. Students&apos; works were manually evaluated and compared to LLM-generated responses. Results highlight the effectiveness and limitations of LLMs in supporting BPM education, revealing discrepancies between human and AI assessments. Our findings indicate that LLMs like ChatGPT-3.5 and ChatGPT-4o can aid BPM education, but their performance and reliability differ from traditional human grading. The findings underscore LLMs&apos; potential to offer additional perspectives and reduce educators&apos; workload. However, LLMs should be supplementary tools, not replacements for traditional methods. This exploration contributes to understanding the transformative role of LLMs in reshaping educational methodologies. Future research should consider larger samples and a broader range of tasks to validate and extend these findings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    BUSINESS PROCESS MANAGEMENT: BLOCKCHAIN, ROBOTIC PROCESS AUTOMATION, CENTRAL AND EASTERN EUROPEAN, EDUCATORS AND INDUSTRY FORUM: BPM 2024 BLOCKCHAIN, RPA, CEE, EDUCATORS AND INDUSTRY FORUM

  • ISBN

    978-3-031-70444-4

  • ISSN

    1865-1348

  • e-ISSN

    1865-1356

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    406-415

  • Název nakladatele

    Springer Cham

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    AGH Univ Krakow

  • Datum konání akce

    1. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001338400200029