Factors Influencing Organic Food Buying Behavior on Czech Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902217" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Influencing Organic Food Buying Behavior on Czech Market
Popis výsledku v původním jazyce
The European organic food market grows steadily. The main motive forces are the increase in supply, the increase in demand, and the support from IFOAM EU. The perspectives of this market are affirmed by the interest of the big food companies (such as Billa, Interspar or Tesco) to include these products into their assortment. There is only a little of information about the main users of organic food in the Czech Republic. The goal of this study is to identify the set of shopping criterions, preferences and motives of the consumers on the organic food market in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing Organic Food Buying Behavior on Czech Market
Popis výsledku anglicky
The European organic food market grows steadily. The main motive forces are the increase in supply, the increase in demand, and the support from IFOAM EU. The perspectives of this market are affirmed by the interest of the big food companies (such as Billa, Interspar or Tesco) to include these products into their assortment. There is only a little of information about the main users of organic food in the Czech Republic. The goal of this study is to identify the set of shopping criterions, preferences and motives of the consumers on the organic food market in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth
ISBN
978-0-9860419-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
2839-2841
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
9. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000392785700289