Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj a současný stav na trhu biopotravin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00114006" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00114006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj a současný stav na trhu biopotravin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá analýzou vývoje českého trhu s biopotravinami a současné situaci na tomto trhu. Věnuje se rozloze obdělávaných ploch v systému ekologického zemědělství a sleduje rostoucí počet podniků a zpracovatelů zabývajících se výrobou a zpracováním biosurovin na konečné biopotraviny. V článku jsou shrnuta sekundární data týkající se nejen českého trhu, ale i ploch ekologického zemědělství a spotřeby biopotravin v zemích Evropské unie, USA a celosvětově. Autorky provedly ve druhé polovině roku 2006 šetření na vzorku 499 respondentů z tzv. "mladé generace", jehož hlavním cílem bylo zjištění povědomí o biopotravinách. V rámci šetření bylo zjišťováno, zda respondenti biopotraviny nakupují, jak často a kde, tj. místo nákupu. Dále také identifikacemotivů vedoucí k nákupu biopotravin a zjištění, zda jsou spotřebitelé spokojeni s nabídkou biopotravin. Data z šetření jsou v diskusi srovnána s údaji získanými ze sekundární analýzy dat výzkumu agentury GfK provedeného v roce 2006.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Situation and Development of the Czech Organic Market

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes the current situation of the Czech organic market and its development including the arable area under the organic agriculture system, the rising number of companies and processors engaged in organic production and processing of organic produce to the final organic food products. The article summarizes secondary data related to the Czech organic market, area of organic agriculture and organic food consumption in the EU, USA and worldwide. The authors of this article carried out a survey with 499 respondents from the so called young generation. The main goal of this investigation was to find out the consciousness about organic food. The survey included questions related purchase habits regarding organic food, whether the respondentspurchase organic food, how often, when etc. Other questions identified motives leading to purchase of organic food and sought answer as to the respondents were content with the organic food supply. The primary data are confronted with the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konverence Nové trendy - nové nápady 2007

  • ISBN

    978-80-903914-2-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    72-73

  • Název nakladatele

    Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo

  • Místo vydání

    Znojmo

  • Místo konání akce

    Znojmo

  • Datum konání akce

    22. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku