Vývoj a současný stav na trhu biopotravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00114006" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00114006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj a současný stav na trhu biopotravin
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou vývoje českého trhu s biopotravinami a současné situaci na tomto trhu. Věnuje se rozloze obdělávaných ploch v systému ekologického zemědělství a sleduje rostoucí počet podniků a zpracovatelů zabývajících se výrobou a zpracováním biosurovin na konečné biopotraviny. V článku jsou shrnuta sekundární data týkající se nejen českého trhu, ale i ploch ekologického zemědělství a spotřeby biopotravin v zemích Evropské unie, USA a celosvětově. Autorky provedly ve druhé polovině roku 2006 šetření na vzorku 499 respondentů z tzv. "mladé generace", jehož hlavním cílem bylo zjištění povědomí o biopotravinách. V rámci šetření bylo zjišťováno, zda respondenti biopotraviny nakupují, jak často a kde, tj. místo nákupu. Dále také identifikacemotivů vedoucí k nákupu biopotravin a zjištění, zda jsou spotřebitelé spokojeni s nabídkou biopotravin. Data z šetření jsou v diskusi srovnána s údaji získanými ze sekundární analýzy dat výzkumu agentury GfK provedeného v roce 2006.
Název v anglickém jazyce
Current Situation and Development of the Czech Organic Market
Popis výsledku anglicky
The article analyzes the current situation of the Czech organic market and its development including the arable area under the organic agriculture system, the rising number of companies and processors engaged in organic production and processing of organic produce to the final organic food products. The article summarizes secondary data related to the Czech organic market, area of organic agriculture and organic food consumption in the EU, USA and worldwide. The authors of this article carried out a survey with 499 respondents from the so called young generation. The main goal of this investigation was to find out the consciousness about organic food. The survey included questions related purchase habits regarding organic food, whether the respondentspurchase organic food, how often, when etc. Other questions identified motives leading to purchase of organic food and sought answer as to the respondents were content with the organic food supply. The primary data are confronted with the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konverence Nové trendy - nové nápady 2007
ISBN
978-80-903914-2-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
72-73
Název nakladatele
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Místo vydání
Znojmo
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
22. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—