Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mixed research method of organic food preferences among generation y consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43922056" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43922056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17818/DIEM/2022/1.5" target="_blank" >https://doi.org/10.17818/DIEM/2022/1.5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17818/DIEM/2022/1.5" target="_blank" >10.17818/DIEM/2022/1.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mixed research method of organic food preferences among generation y consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analyses by mixed research methods the attitude regarding the purchase of bio and organic food for the population of the Generation Y in Czech and Slovak Republic. The collection of primary data was obtained in the form of a questionnaire survey carried out in the year 2014 and then repeatedly in the year 2019. Both phases of questionnaires were distributed electronically among respondents, university students, ranged from 16 to 35 years in Czech and Slovak Republic. The research questions related to the reasons why respondents purchase or do not purchase organic food and what criteria are motivational for choosing organic food products. In data processing was used statistical software Statistics. Methods applied to the data were statistical hypothesis testing and regression modelling. The key factors have been identified with the software influenced the respondent&apos;s decision to buy bio-and organics products in 2019. The research findings prove that visual appearance and brand doesnt play the decision key role for generation Y customers, as they put the main emphasis on the quality and availability of the bio-product.

  • Název v anglickém jazyce

    Mixed research method of organic food preferences among generation y consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses by mixed research methods the attitude regarding the purchase of bio and organic food for the population of the Generation Y in Czech and Slovak Republic. The collection of primary data was obtained in the form of a questionnaire survey carried out in the year 2014 and then repeatedly in the year 2019. Both phases of questionnaires were distributed electronically among respondents, university students, ranged from 16 to 35 years in Czech and Slovak Republic. The research questions related to the reasons why respondents purchase or do not purchase organic food and what criteria are motivational for choosing organic food products. In data processing was used statistical software Statistics. Methods applied to the data were statistical hypothesis testing and regression modelling. The key factors have been identified with the software influenced the respondent&apos;s decision to buy bio-and organics products in 2019. The research findings prove that visual appearance and brand doesnt play the decision key role for generation Y customers, as they put the main emphasis on the quality and availability of the bio-product.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dubrovnik International Economic Meeting (DIEM)

  • ISBN

  • ISSN

    1849-3645

  • e-ISSN

    1849-5206

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    41-50

  • Název nakladatele

    University of Dubrovnik

  • Místo vydání

    Dubrovník

  • Místo konání akce

    Dubrovník

  • Datum konání akce

    2. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku