Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Validation of UTAUT and UTAUT2 scales for deal sites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902306" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Validation of UTAUT and UTAUT2 scales for deal sites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Deal sites, in some form, exist already for over two decades. They became well-known in the last, approximately, decade. But there is still only a limited number of papers investigating their adoption and use from a customer perspective. Most of the research published on the topic is qualitative, that is usual for an early stage of investigation of anything. The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology explains adoption and continues usage motives. The aim of this paper is to validate scales for the first and the second version of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology for deal sites. This should pave a way for quantitative investigation of motives for purchasing using deal sites. With regards to the results, eight of ten validated constructs could be used as they were designed, one could be used in a shortened form with caution and one is not truly suitable in the tested form.

  • Název v anglickém jazyce

    Validation of UTAUT and UTAUT2 scales for deal sites

  • Popis výsledku anglicky

    Deal sites, in some form, exist already for over two decades. They became well-known in the last, approximately, decade. But there is still only a limited number of papers investigating their adoption and use from a customer perspective. Most of the research published on the topic is qualitative, that is usual for an early stage of investigation of anything. The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology explains adoption and continues usage motives. The aim of this paper is to validate scales for the first and the second version of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology for deal sites. This should pave a way for quantitative investigation of motives for purchasing using deal sites. With regards to the results, eight of ten validated constructs could be used as they were designed, one could be used in a shortened form with caution and one is not truly suitable in the tested form.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Liberec Informatics Forum 2016 : ICT in the Role of Services - State of the Art and Perspectives

  • ISBN

    978-80-7494-303-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    121-129

  • Název nakladatele

    TU Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku