Validation of Theory of Consumption Values Scales for Deal Sites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902307" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://idimt.org/wp-content/uploads/proceedings/IDIMT_proceedings_2016.pdf" target="_blank" >http://idimt.org/wp-content/uploads/proceedings/IDIMT_proceedings_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Validation of Theory of Consumption Values Scales for Deal Sites
Popis výsledku v původním jazyce
Deal sites became a widely used artefact. But there is still only a limited number of papers investigating their adoption and use. Most of the research published on the topic is qualitative. It is typical for an early stage of investigation of any new artefact. The Theory of Consumption Values explains purchase behavior. The aim of this paper is to validate scales for the Theory of Consumption Values for deal sites. This should pave a way for quantitative investigation of motives for purchasing using deal sites.
Název v anglickém jazyce
Validation of Theory of Consumption Values Scales for Deal Sites
Popis výsledku anglicky
Deal sites became a widely used artefact. But there is still only a limited number of papers investigating their adoption and use. Most of the research published on the topic is qualitative. It is typical for an early stage of investigation of any new artefact. The Theory of Consumption Values explains purchase behavior. The aim of this paper is to validate scales for the Theory of Consumption Values for deal sites. This should pave a way for quantitative investigation of motives for purchasing using deal sites.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDIMT-2016: Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences : 24th Interdisciplinary Information Management Talks
ISBN
978-3-99033-869-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
177-182
Název nakladatele
Trauner Verlag + Buchservice GmbH
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
7. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000387756100020