Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONSUMER BEHAVIOUR IN THE BREAD MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F19%3A43918458" target="_blank" >RIV/60461373:22810/19:43918458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/2019/ICCT-2019-Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/2019/ICCT-2019-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONSUMER BEHAVIOUR IN THE BREAD MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bread has been one of the pillars of human diet since time immemorial. However, its ingredients change as human preferences evolve and alter. The objective of this research is to identify factors that play the main role in Czech consumers’ decision making when buying bread and assess their importance. By combining consumer behaviour, theoretic models and existing research, we compiled a set consisting of 17 criteria, whose importance was assessed by the respondents using a five-point scale. They claimed taste to be the most important aspect, while the least important one, quite surprisingly, emerged to be quality labelling. If the respondents actually noticed any quality labelling, they preferred the “Regional food” designation.

  • Název v anglickém jazyce

    CONSUMER BEHAVIOUR IN THE BREAD MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    Bread has been one of the pillars of human diet since time immemorial. However, its ingredients change as human preferences evolve and alter. The objective of this research is to identify factors that play the main role in Czech consumers’ decision making when buying bread and assess their importance. By combining consumer behaviour, theoretic models and existing research, we compiled a set consisting of 17 criteria, whose importance was assessed by the respondents using a five-point scale. They claimed taste to be the most important aspect, while the least important one, quite surprisingly, emerged to be quality labelling. If the respondents actually noticed any quality labelling, they preferred the “Regional food” designation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Conference on Chemical Technology

  • ISBN

    978-80-88307-00-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    79-81

  • Název nakladatele

    Czech Society of Industrial Chemistry

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Mikulov

  • Datum konání akce

    15. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000515696600014