CONSUMER BEHAVIOUR IN THE BREAD MARKET
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F19%3A43918458" target="_blank" >RIV/60461373:22810/19:43918458 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/2019/ICCT-2019-Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/2019/ICCT-2019-Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CONSUMER BEHAVIOUR IN THE BREAD MARKET
Popis výsledku v původním jazyce
Bread has been one of the pillars of human diet since time immemorial. However, its ingredients change as human preferences evolve and alter. The objective of this research is to identify factors that play the main role in Czech consumers’ decision making when buying bread and assess their importance. By combining consumer behaviour, theoretic models and existing research, we compiled a set consisting of 17 criteria, whose importance was assessed by the respondents using a five-point scale. They claimed taste to be the most important aspect, while the least important one, quite surprisingly, emerged to be quality labelling. If the respondents actually noticed any quality labelling, they preferred the “Regional food” designation.
Název v anglickém jazyce
CONSUMER BEHAVIOUR IN THE BREAD MARKET
Popis výsledku anglicky
Bread has been one of the pillars of human diet since time immemorial. However, its ingredients change as human preferences evolve and alter. The objective of this research is to identify factors that play the main role in Czech consumers’ decision making when buying bread and assess their importance. By combining consumer behaviour, theoretic models and existing research, we compiled a set consisting of 17 criteria, whose importance was assessed by the respondents using a five-point scale. They claimed taste to be the most important aspect, while the least important one, quite surprisingly, emerged to be quality labelling. If the respondents actually noticed any quality labelling, they preferred the “Regional food” designation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Conference on Chemical Technology
ISBN
978-80-88307-00-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
79-81
Název nakladatele
Czech Society of Industrial Chemistry
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
15. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000515696600014