Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brusel, Montreal, Ósaka. Czechoslovakia at Post-War World Exhibitions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F22%3AN0000044" target="_blank" >RIV/60461446:_____/22:N0000044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.shop-en.ngprague.cz/architecture-for-all-1956-1989" target="_blank" >https://www.shop-en.ngprague.cz/architecture-for-all-1956-1989</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brusel, Montreal, Ósaka. Czechoslovakia at Post-War World Exhibitions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author analyses in detail the Czechoslovak participation in three post-war world exhibitions - Expo 58 in Brussels, Expo 67 in Montreal and Expo 70 in Osaka - which were essential for the representation of Czechoslovakia abroad. While the Brussels exhibition imaginatively opened the 1960s in Czech art and was crucial for the design, architecture and lifestyle of the decade, the Osaka exhibition closed the decade. Expo 70, which was prepared in the politically difficult year of 1968, contained both the hopes of the Prague Spring and a hidden protest against the occupation by Warsaw Pact troops. The text also examines the so-called Czechoslovak Exhibition School and the socialist "art of exhibiting" that was established at Expo 58 and become more professionalized at Expo 67.

  • Název v anglickém jazyce

    Brusel, Montreal, Ósaka. Czechoslovakia at Post-War World Exhibitions

  • Popis výsledku anglicky

    The author analyses in detail the Czechoslovak participation in three post-war world exhibitions - Expo 58 in Brussels, Expo 67 in Montreal and Expo 70 in Osaka - which were essential for the representation of Czechoslovakia abroad. While the Brussels exhibition imaginatively opened the 1960s in Czech art and was crucial for the design, architecture and lifestyle of the decade, the Osaka exhibition closed the decade. Expo 70, which was prepared in the politically difficult year of 1968, contained both the hopes of the Prague Spring and a hidden protest against the occupation by Warsaw Pact troops. The text also examines the so-called Czechoslovak Exhibition School and the socialist "art of exhibiting" that was established at Expo 58 and become more professionalized at Expo 67.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    1956–1989: Architecture for All

  • ISBN

    978-80-7035-815-3

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    19-44

  • Počet stran knihy

    212

  • Název nakladatele

    Národní galerie v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly