Metodika plánu udržitelné městské mobility SUMP 2.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384399%3A31120%2F22%3A00057449" target="_blank" >RIV/61384399:31120/22:00057449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika plánu udržitelné městské mobility SUMP 2.0
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavní témata dokumentu: mobilita SUMP; městská mobilita; metodika udržitelnosti; silniční doprava; dopravní marketing; marketingová komunikace
Název v anglickém jazyce
Sustainable urban mobility plans - the methodology 2.0
Popis výsledku anglicky
Basic themes of document: SUMP mobility; urban mobility; sustainability methodology; road traffic; transport marketing; marketing communication
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000400" target="_blank" >TL02000400: Humanitní rozměr plánů udržitelné městské a regionální mobility.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
SUMP2.0
Číslo předpisu
MET.02.2019.12.12
Technické parametry
Metodika SUMP 2.0 popisuje principy plánování udržitelné městské mobility ze dvou stran. Na jedné straně prezentuje "klasický" cyklus dvanácti po sobě následujících kroků SUMP, kdy jednotlivé kroky mají být prováděny postupně jeden po druhém. Jelikož ale praxe ukazuje, že tento přístup částečně selhává, tak nová metodika SUMP 2.0 mění pořadí a první kapitolou představuje základní principy plánování udržitelné městské mobility. Od začátku je nutné mít na paměti, že SUMP je třeba vnímat jako strategický, nikoliv jako technický dokument. Klíčovým rozměrem je politická zodpovědnost a odpovědnost výkonných orgánů. Dále metodika věnuje daleko větší pozornost komunikačnímu rozměru.
Ekonomické parametry
Pro metodiku SUMP nelze stanovit - přínos plyne ze správného užití plá nů j ednotlivými městy/reg iony, kterým je metodika určena. Současně záleží na množství měst/regionů, které metodiku využij í. Jedno menší město může správným užitím SUMP snížit své náklady na rozvoj v oblasti dopravy a mobility cca o 20-70% běžného rozpočtu, tedy přínos v celé ČR může být i v řádu desítek miliard Kč.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy