Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ladislav Vycpálek hudební kritik

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000236" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ladislav Vycpálek hudební kritik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poslední studie prof. Smolky je vlastně doplňkem jeho monografie o Ladislavu Vycpálkovi. Chronologicky sleduje Vycpálkovy hudebně kritické texty z období 1908-1920, které vycházely převážně v časopisech Hudební revue a Lumír. V úvodní části studie je předestřen kontext doby ? rozdělení předválečné hudební veřejnosti na dva tábory zhruba odpovídající kruhům kolem časopisů Smetana a Hudební revue. Do něj jsou pak zasazeny Vycpálkovy polemiky s Nejedlým, Helfertem, O. Zichem a Jirákem. V předválečném období byly Vycpálkovy názory silně ovlivňovány jeho studiem u Nováka. V textech projevuje svoji příslušnost ke kruhu Hudební revue, i když se nikdy nezapojuje do aktivního ?boje o Dvořáka?. Jasně se vymezuje vůči Foersterovi a Fibichovi, naopak blízké mu jedílo Nováka a Suka. Další část studie je věnována proměně Vycpálkova hodnocení během první světové války, která souvisí i s jeho názorovým osvobozováním se z Novákova vlivu. Hlavním hodnotícím kritériem se postupně stává národnost. Vycpál

  • Název v anglickém jazyce

    The music critic Ladislav Vycpalek

  • Popis výsledku anglicky

    The final study of professor Smolka in fact complements his monograph on Ladislav Vycpálek. He chronologically follows Vycpálek?s music-critical texts published between 1908 and 1920 primarily in the periodicals Hudební revue and Lumír. In the introduction he presents the context of the period ? the pre-war musical society was divided in two camps roughly corresponding with the circles surrounding the periodicals Smetana and Hudební revue. Within this context he positions Vycpálek?s polemics with Nejedlý, Helfert, O. Zich and Jirák. In the pre-war period, Vycpálek?s views were strongly influenced by his teacher, V. Novák. In his texts, Vycpálek displays an affinity for the circle around Hudební revue even though he never takes part in the active ?fightfor Dvořák?. He states clear critical remarks concerning Foerster and Fibich, while the work of Novák and Suk is closer to his taste. Another part of the study deals with the change that Vycpálek?s evaluation takes during WW I also combi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2011

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    38

  • Strana od-do

    10-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus