Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shody a odlišnosti v pojetí reflektivního psaní v pedagogice a v disciplíně Dialogického jednání s vnitřním partnerem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F11%3A%230000491" target="_blank" >RIV/61384984:51210/11:#0000491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.diskurz.sk/QAK2012/ZbornikQAK2011.pdf" target="_blank" >http://www.diskurz.sk/QAK2012/ZbornikQAK2011.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Shody a odlišnosti v pojetí reflektivního psaní v pedagogice a v disciplíně Dialogického jednání s vnitřním partnerem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Součástí vzdělávání pedagogů a jejich následného profesního rozvoje se dnes stává schopnost reflektovat vlastní činnost a jednání. Systematické reflektivní psaní je považováno za jednu z nejpodstatnějších metod v tomto rozvoji. Součástí studia disciplínyDialogické jednání je rovněž písemná reflexe. Jedná se však výhradně o reflexi volnou, předem nestrukturovanou, která předem není určena ani tématem, ani okruhem otázek. Je blízká deníkové reflexi v současném vzdělávacím procesu pedagogů. Příspěvek se zaměří na shody a rozdíly mezi pojetím reflektivního psaní v pedagogice (konstruktivní pojetí učení, RWCT, Core reflection) a v disciplíně Dialogické jednání. Shody u všech typů reflexí jsou předně tématické. Předurčení či nepředurčení tématu reflexe má vztah k její struktuře. Pohyb k osobní strukturaci textu u volné reflexe poukazuje k dalším osobitým rysům studenta a může prohloubit sebereflexi.

  • Název v anglickém jazyce

    Correspondences and Differences between Conceptions of Reflective Writing in Pedagogy and the Discipline Dialogical Acting with the Inner Partner

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to reflect own activity becomes a part of the education of pedagogues. Systematic reflective writing is considered as a one of the most important methods in this development. It is also a part of Dialogical Acting. But it is exclusively freereflection, not structured in advance; and the theme or a circle of questions does not determine it. It is close to diaristic reflection as it is used in education of pedagogues which aim is the development of an intrapersonal intelligence. The contribution is focused on correspondences and differences between conceptions of reflective writing in pedagogy (constructive learning, RWCT, or Core reflection) and Dialogical Acting. The correspondences are primarily thematic. However the determination of thetheme is related to the structure. Student?s personal composing refers to other personal features and it can deepen and develop the intrapersonal intelligence on the higher level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA701840901" target="_blank" >IAA701840901: Dialogické jednání v individuálním, skupinovém a kulturním kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X.

  • ISBN

    978-80-244-2906-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    177-181

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku