Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Britský a český přístup v pedagogice hlasu a přednesu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F19%3AN0000110" target="_blank" >RIV/61384984:51210/19:N0000110 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Britský a český přístup v pedagogice hlasu a přednesu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka velmi podrobně představuje britský vývoj hlasové a řečové pedagogiky (Wolfsohn - Hart - George, Berry - Rodenburg), jak ho poznala během svého půlročního stipendia na londýnské Regent´s University (2013) a během stáže u Nadine George (2018). Autorka tento vývoj dále srovnává s českým přístupem, jak se s ním seznámila jako studentka magisterského studia (2011-2015) na KATaP DAMU. Ve své studii autorka pojmenovává základní rozdíly v pedagogice hlasu a řeči v obou zemích. Závěr studie stručně navrhuje praktické využití výzkumu, jenž se autorka snaží uplatňovat v rámci svého pedagogického působení v Hereckém studiu Švandova divadla a v rámci anglického studijního programu na KATaP DAMU. Studie je součástí sborníku Teritoria umění 2018, ISBN 978-80-7331-514-6, vydalo NAMU (2019), s. 128–140, 11 textových stran.

  • Název v anglickém jazyce

    British and Czech Approaches to the Pedagogy of Voice and Speech

  • Popis výsledku anglicky

    The author presents the British lineage of voice and speech training (Wolfsohn – Hart – George, Berry – Rodenburg) in great detail, as she got to know it during her six-month fellowship at Regent’s University in London (2013) and during her internship with Nadine George (2018). The author also presents a comparison with the Czech approach as she knows it from speech classes at the Department of Authorial Creation and Pedagogy, at the Academy of Performing Arts in Prague, as a master’s student (2011–2015). In her study, the author names elementary differences in voice and speech pedagogy of the two countries. Her conclusion briefly suggests how she sees her research in practical terms and what the output of her work should be. Also, how she attempts to combine both approaches in her own pedagogical efforts in the Actors’ Studio at Švandovo Divadlo/Švanda’s Theatre and within the English-language programme at KATaP DAMU. The study is part of conference proceedings, Teritoria umění 2018/Art Territories 2018, ISBN 978-80-7331-514-6, published by NAMU (2019), pp. 39–61, 19 pages of text.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů