The 6th Annual Conference of the Department of Photography, FAMU: Reconsidering Cameraless Photography
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F21%3AN0000105" target="_blank" >RIV/61384984:51310/21:N0000105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://foto.amu.cz/aktualne/reconsidering-cameraless-photography/" target="_blank" >https://foto.amu.cz/aktualne/reconsidering-cameraless-photography/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The 6th Annual Conference of the Department of Photography, FAMU: Reconsidering Cameraless Photography
Popis výsledku v původním jazyce
Cameraless or lensless photography employs a variety of techniques of producing photographic images without a camera (such as the photogram, the luminogram or the chemigram). Within most photographic histories, cameraless photography is limited to the discussion of avant-garde artists using these techniques to define or redefine the specificities of the photographic medium. Yet the practices of placing objects on light-sensitive paper or drawing on blackened glass plates can be also related to radiography, photocopying, and digital scanning – technologies that can be defined as post-lenticular. From sensor or laser scanners to screenshots, remote sensing, light detection methods and lensless imaging, the varieties of the cameraless gradually expand and the very concept of cameraless photography becomes a productive theoretical and methodological tool that helps to not only inquire into the contemporary automated visual systems but also to link them with the wider tradition of photographic and other technical images.
Název v anglickém jazyce
The 6th Annual Conference of the Department of Photography, FAMU: Reconsidering Cameraless Photography
Popis výsledku anglicky
Cameraless or lensless photography employs a variety of techniques of producing photographic images without a camera (such as the photogram, the luminogram or the chemigram). Within most photographic histories, cameraless photography is limited to the discussion of avant-garde artists using these techniques to define or redefine the specificities of the photographic medium. Yet the practices of placing objects on light-sensitive paper or drawing on blackened glass plates can be also related to radiography, photocopying, and digital scanning – technologies that can be defined as post-lenticular. From sensor or laser scanners to screenshots, remote sensing, light detection methods and lensless imaging, the varieties of the cameraless gradually expand and the very concept of cameraless photography becomes a productive theoretical and methodological tool that helps to not only inquire into the contemporary automated visual systems but also to link them with the wider tradition of photographic and other technical images.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GX19-26865X" target="_blank" >GX19-26865X: Operativní obrazy a vizuální kultura: mediálně-archeologická zkoumání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
35
Počet zahraničních účastníků
7
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce