Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reconsidering Cameraless Photography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F22%3AN0000063" target="_blank" >RIV/61384984:51310/22:N0000063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://intellectdiscover.com/content/journals/10.1386/pop_00036_2" target="_blank" >https://intellectdiscover.com/content/journals/10.1386/pop_00036_2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reconsidering Cameraless Photography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article introduces the special issue on cameraless photography and the translation of Georg Christoph Lichtenberg’s treatise on electrical figures. It summarizes previous discussions on cameraless photography, namely those by Geoffrey Batchen, and suggests relating the photogram to current post-lenticular technologies such as radiography, digital scanning or machine vision. It outlines the emergence of cameraless imaging in late eighteenth and early nineteenth-century scientific research, taking Lichtenberg’s figures as an emblem of automatically generated images situated between duration and instantaneity, between image making and measurement, between nature and culture.

  • Název v anglickém jazyce

    Reconsidering Cameraless Photography

  • Popis výsledku anglicky

    This article introduces the special issue on cameraless photography and the translation of Georg Christoph Lichtenberg’s treatise on electrical figures. It summarizes previous discussions on cameraless photography, namely those by Geoffrey Batchen, and suggests relating the photogram to current post-lenticular technologies such as radiography, digital scanning or machine vision. It outlines the emergence of cameraless imaging in late eighteenth and early nineteenth-century scientific research, taking Lichtenberg’s figures as an emblem of automatically generated images situated between duration and instantaneity, between image making and measurement, between nature and culture.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GX19-26865X" target="_blank" >GX19-26865X: Operativní obrazy a vizuální kultura: mediálně-archeologická zkoumání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Philosophy of Photography

  • ISSN

    2040-3682

  • e-ISSN

    2040-3690

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    3-15

  • Kód UT WoS článku

    000983409900001

  • EID výsledku v databázi Scopus