Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pokusná diferencovaná škola v Humpolci (1929-1940): vývoj a kritické zhodnocení pokusu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387169%3A_____%2F15%3A%230000010" target="_blank" >RIV/61387169:_____/15:#0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pokusná diferencovaná škola v Humpolci (1929-1940): vývoj a kritické zhodnocení pokusu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Humpolec byl vedle Zlína, Nuslí, Michle a Hostivaře jedním z prvních měst, kde bylo povoleno pokusné vyučování v duchu tzv. Příhodovy reformy - stalo se tak již roku 1929 a pokusná diferencovaná škola měšťanská zde fungovala kontinuálně až do roku 1940.Příspěvek sleduje dva hlavní cíle: Prvním je zasadit reformní úsilí v Humpolci do kontextu vývoje místního školství, popsat důvody zájmu humpolecké obce na vzniku pokusné školy a načrtnout podmínky jejího fungování. Druhým vytčeným cílem je kritické zhodnocení průběhu pokusu na humpolecké škole, a to na základě rozboru archivního materiálu (zejména konferenčních protokolů a inspekčních zpráv) zachovaného v různých fondech místního okresního archivu.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental school in Humpolec (1929-1940): development and critical review of the school-experiment

  • Popis výsledku anglicky

    Humpolec was next to Zlín, Nusle, Michle and Hostivař one of the first towns where the experimental teaching based on Příhoda?s reforms were allowed. The experimental school in Humpolec was founded already in 1929 and functioned continuously until 1940.The paper has two main aims: The first is to put the reform efforts in Humpolec in the context of the development of local education, describe the reasons for the interest of city council of Humpolec in the establishment of experimental school and outline its functioning. The second aim is critical review of the experimental teaching at school in Humpolec - it is based on the analysis of different archival material.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Meziválečná školská reforma v Československu

  • ISBN

    978-80-200-2496-1

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    221-239

  • Počet stran knihy

    326

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly