Pokusná diferencovaná škola v Humpolci (1929-1940): vývoj a kritické zhodnocení pokusu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387169%3A_____%2F15%3A%230000010" target="_blank" >RIV/61387169:_____/15:#0000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pokusná diferencovaná škola v Humpolci (1929-1940): vývoj a kritické zhodnocení pokusu
Popis výsledku v původním jazyce
Humpolec byl vedle Zlína, Nuslí, Michle a Hostivaře jedním z prvních měst, kde bylo povoleno pokusné vyučování v duchu tzv. Příhodovy reformy - stalo se tak již roku 1929 a pokusná diferencovaná škola měšťanská zde fungovala kontinuálně až do roku 1940.Příspěvek sleduje dva hlavní cíle: Prvním je zasadit reformní úsilí v Humpolci do kontextu vývoje místního školství, popsat důvody zájmu humpolecké obce na vzniku pokusné školy a načrtnout podmínky jejího fungování. Druhým vytčeným cílem je kritické zhodnocení průběhu pokusu na humpolecké škole, a to na základě rozboru archivního materiálu (zejména konferenčních protokolů a inspekčních zpráv) zachovaného v různých fondech místního okresního archivu.
Název v anglickém jazyce
Experimental school in Humpolec (1929-1940): development and critical review of the school-experiment
Popis výsledku anglicky
Humpolec was next to Zlín, Nusle, Michle and Hostivař one of the first towns where the experimental teaching based on Příhoda?s reforms were allowed. The experimental school in Humpolec was founded already in 1929 and functioned continuously until 1940.The paper has two main aims: The first is to put the reform efforts in Humpolec in the context of the development of local education, describe the reasons for the interest of city council of Humpolec in the establishment of experimental school and outline its functioning. The second aim is critical review of the experimental teaching at school in Humpolec - it is based on the analysis of different archival material.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Meziválečná školská reforma v Československu
ISBN
978-80-200-2496-1
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
221-239
Počet stran knihy
326
Název nakladatele
Academia
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—