Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Praktické pokusy o jinou školu a reformní snahy československého učitelstva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387169%3A_____%2F24%3AN0000004" target="_blank" >RIV/61387169:_____/24:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.academiaknihy.cz/attachment/1514.88495859f8/ukazka_pocatky.pdf" target="_blank" >https://www.academiaknihy.cz/attachment/1514.88495859f8/ukazka_pocatky.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Praktické pokusy o jinou školu a reformní snahy československého učitelstva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Počátky Československé republiky byly provázeny snahou o školskou reformu, a to jak ve smyslu změny způsobu výuky, tak i školského systému. V rozmezí let 1918 až 1928 probíhaly tyto pokusy individuálně, ne vždy se státní podporou. Většinou se věnovaly reformě vyučovacích metod, nikoli reformě celého systému. Mezi reformátory Marie Kühnelová, František Mužík, Jaroslav Sedlák, Karel Žitný, Bohumil Zemánek, Eduard Štorch, František Bakule a Augustin Bartoš, Ferdinand Krch, Antonín Kavka, Božena Hrejsová, Josef Bartoň, Ludmila Žofková a další.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical attempts at a different school and reform efforts of the Czechoslovak teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The beginnings of the Czechoslovak Republic were accompanied by efforts at educational reform, both in the sense of changing the way of teaching and the school system. Between 1918 and 1928, these attempts were made individually, not always with state support. They were mostly concerned with reforming teaching methods, not with reforming the whole system. The reformers included Marie Kühnelová, František Mužík, Jaroslav Sedlák, Karel Žitný, Bohumil Zemánek, Eduard Štorch, František Bakule and Augustin Bartoš, Ferdinand Krch, Antonín Kavka, Božena Hrejsová, Josef Bartoň, Ludmila Žofková and others.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Počátky Československé republiky 3

  • ISBN

    978-80-200-3457-1

  • Počet stran výsledku

    43

  • Strana od-do

    196-238

  • Počet stran knihy

    473

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly