Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Železniční kolo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F08%3A00316212" target="_blank" >RIV/61388998:_____/08:00316212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Železniční kolo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složenákola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro

  • Název v anglickém jazyce

    Railway wheel

  • Popis výsledku anglicky

    Wheel producers introduce additional passive damping elements into a wheel design for suppression of vibration and emitted noise of railway. The passive damping elements are introduced in a form of discrete dampers so-called resonance dampers aimed to suppress dominant wheel eigen-vibrations. The next form of passive dampers comes out of damping elements embedded into wheels as vibro-isolation layers. Application of the resonant dampers is disadvantageous since the same damping quality of wheel production is difficult to ensure. Composed wheels have generally a shorter lifetime. Present all-steel railway wheels are noisy. These shortages can be to a certain level eliminated by the rail wheel invention. This wheel is distinguished by the elastic-plasticdeformable element composed of at least two co-axial bearing plates linked together by at least one damping component. The deformable element is placed between a rim and disk of the wheel. In addition at least one of the plates is faste

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2669" target="_blank" >GA101/05/2669: Dynamika a spolehlivost vibrotlumících prvků z termo-visko-elastických materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    299982

  • Vydavatel

  • Název vydavatele

  • Místo vydání

  • Stát vydání

  • Datum přijetí

    26. 11. 2008

  • Název vlastníka

    Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence