Snížení hlukových emisí kolejových vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F21%3A10249515" target="_blank" >RIV/61989100:27690/21:10249515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Snížení hlukových emisí kolejových vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o návrh prototypu tlumiče hluku primárně aplikovatelného pro vysokorychlostní železniční dopravu (do rychlosti 420 km/h). Tlumič je na základě optimalizačních postupů umístěn na vnitřní straně věnce kola skrze rybinovou drážku, tedy v nejlépe vhodném místě pro přenosu vibrací železničního kola do absorbéru, který disipuje vibrační energii v tlumícím jádru. Tlumič je rovněž možno aplikovat na veškeré typy železniční dopravy i v případě tepelně zatížených kol formou vložení termoizolačních členů v samotném tlumícím jádru.
Název v anglickém jazyce
Reduction of noise emissions from rolling stock
Popis výsledku anglicky
This is a design of a prototype silencer primarily applicable to high-speed rail transport (up to 420 km / h). Based on optimization procedures, the damper is placed on the inside of the wheel rim through the dovetail groove, i.e. in the best suitable place for transmitting the vibrations of the railway wheel to the absorber, which dissipates the vibrational energy in the damping core. The damper can also be applied to all types of railway transport, even in the case of thermally loaded wheels, by inserting thermal insulation members in the damping core itself.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH04010468" target="_blank" >TH04010468: Snížení hlukových emisí kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Tlumič pro rychlovlaky
Číselná identifikace
TH04010468
Technické parametry
Provozní teplota: -40 °C až +120 °C ; Životnost: 50 000 až 100 000 cyklů; Hmotnost: 12–20 kg (v závislosti na průměru kola); Poměrný útlum: 0.1–2 % na vyznaných tvarech kmitání; Aplikovatelnost v dopravě: vysokorychlostní, příměstská, městská a nákladní; Opakovatelná aplikace: max 2 kola cca 3 až 6 mil. km; Tlumič vyhovuje technickému schvalování dle ČSN EN13 979-1+A2.
Ekonomické parametry
Rozšíření oblasti uplatnění portfolia železničních kol Bonatrans Group na segment rychlovlaků.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
27438678
Název vlastníka
Bonatrans Group a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—