Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Snížení hlukových emisí kolejových vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F21%3A10249515" target="_blank" >RIV/61989100:27690/21:10249515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Snížení hlukových emisí kolejových vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o návrh prototypu tlumiče hluku primárně aplikovatelného pro vysokorychlostní železniční dopravu (do rychlosti 420 km/h). Tlumič je na základě optimalizačních postupů umístěn na vnitřní straně věnce kola skrze rybinovou drážku, tedy v nejlépe vhodném místě pro přenosu vibrací železničního kola do absorbéru, který disipuje vibrační energii v tlumícím jádru. Tlumič je rovněž možno aplikovat na veškeré typy železniční dopravy i v případě tepelně zatížených kol formou vložení termoizolačních členů v samotném tlumícím jádru.

  • Název v anglickém jazyce

    Reduction of noise emissions from rolling stock

  • Popis výsledku anglicky

    This is a design of a prototype silencer primarily applicable to high-speed rail transport (up to 420 km / h). Based on optimization procedures, the damper is placed on the inside of the wheel rim through the dovetail groove, i.e. in the best suitable place for transmitting the vibrations of the railway wheel to the absorber, which dissipates the vibrational energy in the damping core. The damper can also be applied to all types of railway transport, even in the case of thermally loaded wheels, by inserting thermal insulation members in the damping core itself.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010468" target="_blank" >TH04010468: Snížení hlukových emisí kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Tlumič pro rychlovlaky

  • Číselná identifikace

    TH04010468

  • Technické parametry

    Provozní teplota: -40 °C až +120 °C ; Životnost: 50 000 až 100 000 cyklů; Hmotnost: 12–20 kg (v závislosti na průměru kola); Poměrný útlum: 0.1–2 % na vyznaných tvarech kmitání; Aplikovatelnost v dopravě: vysokorychlostní, příměstská, městská a nákladní; Opakovatelná aplikace: max 2 kola cca 3 až 6 mil. km; Tlumič vyhovuje technickému schvalování dle ČSN EN13 979-1+A2.

  • Ekonomické parametry

    Rozšíření oblasti uplatnění portfolia železničních kol Bonatrans Group na segment rychlovlaků.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    27438678

  • Název vlastníka

    Bonatrans Group a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem