Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tlumič pro nákladní železniční dopravu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27690%2F21%3A10249531" target="_blank" >RIV/61989100:27690/21:10249531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tlumič pro nákladní železniční dopravu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o návrh prototypu tlumiče hluku primárně aplikovatelného pro nákladní železniční dopravu. Tlumič je na základě optimalizačních postupů umístěn na vnitřní straně věnce kola skrze rybinovou drážku, tedy v nejlépe vhodném místě pro přenos vibrací z železničního kola do tlumícího systému, který disipuje vibrační energii v kompozitové skladbě listového tlumiče. Tlumič je rovněž možno aplikovat na veškeré typy železniční dopravy, a to i v případě tepelně nezatížených kol s vyjmutím termoizolačních členů izolující kompozitní skladbu tlumiče.

  • Název v anglickém jazyce

    Silencer for rail freight transport

  • Popis výsledku anglicky

    This is a design of a prototype silencer primarily applicable to rail freight. Based on optimization procedures, the damper is placed on the inside of the wheel rim through the dovetail groove, i.e. in the best suitable place for transmitting vibrations from the railway wheel to the damping system, which dissipates the vibration energy in the composite composition of the leaf damper. The damper can also be applied to all types of railway transport, even in the case of thermally unloaded wheels with the removal of thermal insulation members insulating the composite composition of the damper.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010468" target="_blank" >TH04010468: Snížení hlukových emisí kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Tlumič pro nákladní dopravu

  • Číselná identifikace

    ev.č.:015/20-12-2021_P

  • Technické parametry

    Provozní teplota: -40 °C až +500 °C ; Životnost: min. 10 let; Hmotnost: 12–20 kg (v závislosti na průměru kola); Poměrný útlum: 0.1–2 % na vyznaných tvarech kmitání; Aplikovatelnost v dopravě: příměstská, městská a nákladní; Typy korozivzdorných úprav: Geomet, Delta Protect, Korozivzdorná ocel; Opakovatelná aplikace: max. na 2 kola cca 3 až 6 mil. km; Tlumič vyhovuje technickému schvalování dle ČSN EN13 979-1+A2.

  • Ekonomické parametry

    Rozšíření oblasti uplatnění portfolia železničních kol Bonatrans Group na segment rychlovlaků

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    27438678

  • Název vlastníka

    Bonatrans Group,a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem