Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F22%3A00557209" target="_blank" >RIV/61388998:_____/22:00557209 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/13:60841
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0035/uv035735.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0035/uv035735.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol
Popis výsledku v původním jazyce
Užitný vzor s názvem Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol je vylepšením užitného vzoru CZ 25021 U1 Tlumící kroužek s proměnnou křivostí střednice, jehož nedostatkem je, že vlivem nepřesností při výrobě kroužku se nevytvoří jeho optimální teoreticky navržená ovalita, což vede ke snížení předpokládaného tlumení vibrací přenášených mezi železničním kolem a kroužkem. Podstata vylepšení a odstranění tohoto nedostatku spočívá v tom, že zařízení sestává z tlumícího kroužku s proměnnou křivostí, mezi jehož konce je vložen rozpěrný element pro vyvolání osové tlakové síly mezi oběma konci kroužku. Při aplikaci osové tlakové síly od vloženého rozpěrného elementu se vnese do kroužku přídavný moment, který vyvolá dodatečné zdeformování kroužku s proměnnou křivostí, který má z výroby porušenou ovalitu, a tím jeho rovnoměrnější dosednutí do drážky kola.n
Název v anglickém jazyce
Vibration damping equipment for railway wheels
Popis výsledku anglicky
Utility model entitled Vibration damping device for railway wheels is an improvement of utility model CZ 25021 U1 Damping ring with a variable curvature of the centre line, the shortcoming of which is that due to inaccuracies in the manufacture of the ring, its optimum theoretically designed ovality is not obtained, which leads to a reduction in the expected damping of vibrations transmitted between the railway wheel and the ring. The essence of the improvement and elimination of this deficiency is that the device consists of a damping ring with variable curvature, between the ends of which a spacer element is inserted to induce axial pressure force between the two ends of the ring. When an axial compressive force is applied from the inserted spacer, an additional force introduces a moment into the ring, which causes additional deformation of the variable curvature ring with uneven produced ovality, and thus its seating more evenly in the wheel groove.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TF06000020" target="_blank" >TF06000020: Transfer inteligentních a inovativních technologií tlumení pro potlačení vibrací a hluku železničních pryží odpružených kol a silentbloků motoru automobilů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
35735
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i. - BONATRANS GROUP a.s.
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence