Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Softwarový nástroj pro výpočet a vyhodnocení průjezdu kolejového vozidla (Train Modeler)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61778966%3A_____%2F19%3AN0000002" target="_blank" >RIV/61778966:_____/19:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Softwarový nástroj pro výpočet a vyhodnocení průjezdu kolejového vozidla (Train Modeler)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Train Modeler (modul ve VA One) je softwarový nástroj určený pro výpočet hluku průjezdu vlaku a skladá se dvou modulů První modul slouží k výpočtu vyzářeného hluku vznikajícího při valeni železničního kola po kolejnici v závislosti na: rychlosti vlaku, zatížení nápravy, dynamických vastností tratě/kola a akustických drsnosti povrchu. Druhý modul je určený k simulaci průjezdu vlaku, který pomocí kombinací dílčích zdrojů hluku (včetně hluku od podvozku) a akustických přenosových funkcí z VA One 3D modelu, spočítá hluk ve virtuálních mikrofonech a poskládá časovou rekonstrukci hluku průjezdu. Nástroj vyhodnocuje hluk podle ČSN EN ISO 3095 tak, aby bylo možné přímé srovnání s mezními hodnotami hluku při průjezdu specifikovanými v TSI.

  • Název v anglickém jazyce

    Tool for the prediction of the train Pass-by noise (Train Modeler)

  • Popis výsledku anglicky

    Train Modeler is the tool for the prediction of train Pass-by noise and is composed from two modules. The first module allows the calculation of a radiated noise from the wheel/rail interaction based on the speed of a train, wheel load, dynamic properties of the wheel-rail and acoustic surface roughness. The second module evaluates train Pass-by noise, based on a combination of the individual noise sources and acoustic transfer functions extracted from the VA One 3D model. It calculates noise in the pass-by microphones and reconstructs a time-domain signal. Time signal reconstruction is estimated according to ČSN EN ISO 3095, and results are directly comparable with the noise limits proposed by TSI.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010775" target="_blank" >TH02010775: Numerická simulace hluku vyzařovaného podvozkem při průjezdu kolejového vozidla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    M_PV_19_044_r01; M_PV_19_045_r01

  • Technické parametry

    Robert Fiedler, Mecas ESI s.r.o., Brojova 16, Plzeň, tel. 377 432 931

  • Ekonomické parametry

    Řešením problematiky průjezdu lze plně virtuálně vyhodnotit více konstrukčních variant v rámci vývojové fáze nového vozidla a umožňuje vybrat tu nejvhodnější. Dále je možné výpočet hluku od valení použít i pro jiné typy simulace, jako je například vstup pro prvotní odhad hluku v interiéru vlaku, kde hluk od valení je vždy neznámý.

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    MECAS ESI s.r.o.