Softwarový nástroj pro výpočet a vyhodnocení průjezdu kolejového vozidla (Train Modeler)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61778966%3A_____%2F19%3AN0000002" target="_blank" >RIV/61778966:_____/19:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Softwarový nástroj pro výpočet a vyhodnocení průjezdu kolejového vozidla (Train Modeler)
Popis výsledku v původním jazyce
Train Modeler (modul ve VA One) je softwarový nástroj určený pro výpočet hluku průjezdu vlaku a skladá se dvou modulů První modul slouží k výpočtu vyzářeného hluku vznikajícího při valeni železničního kola po kolejnici v závislosti na: rychlosti vlaku, zatížení nápravy, dynamických vastností tratě/kola a akustických drsnosti povrchu. Druhý modul je určený k simulaci průjezdu vlaku, který pomocí kombinací dílčích zdrojů hluku (včetně hluku od podvozku) a akustických přenosových funkcí z VA One 3D modelu, spočítá hluk ve virtuálních mikrofonech a poskládá časovou rekonstrukci hluku průjezdu. Nástroj vyhodnocuje hluk podle ČSN EN ISO 3095 tak, aby bylo možné přímé srovnání s mezními hodnotami hluku při průjezdu specifikovanými v TSI.
Název v anglickém jazyce
Tool for the prediction of the train Pass-by noise (Train Modeler)
Popis výsledku anglicky
Train Modeler is the tool for the prediction of train Pass-by noise and is composed from two modules. The first module allows the calculation of a radiated noise from the wheel/rail interaction based on the speed of a train, wheel load, dynamic properties of the wheel-rail and acoustic surface roughness. The second module evaluates train Pass-by noise, based on a combination of the individual noise sources and acoustic transfer functions extracted from the VA One 3D model. It calculates noise in the pass-by microphones and reconstructs a time-domain signal. Time signal reconstruction is estimated according to ČSN EN ISO 3095, and results are directly comparable with the noise limits proposed by TSI.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010775" target="_blank" >TH02010775: Numerická simulace hluku vyzařovaného podvozkem při průjezdu kolejového vozidla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
M_PV_19_044_r01; M_PV_19_045_r01
Technické parametry
Robert Fiedler, Mecas ESI s.r.o., Brojova 16, Plzeň, tel. 377 432 931
Ekonomické parametry
Řešením problematiky průjezdu lze plně virtuálně vyhodnotit více konstrukčních variant v rámci vývojové fáze nového vozidla a umožňuje vybrat tu nejvhodnější. Dále je možné výpočet hluku od valení použít i pro jiné typy simulace, jako je například vstup pro prvotní odhad hluku v interiéru vlaku, kde hluk od valení je vždy neznámý.
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
MECAS ESI s.r.o.