Perinatal palliative care education: An integrative review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F19%3AA2002108" target="_blank" >RIV/61988987:17110/19:A2002108 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23310/19:43955579 RIV/49777513:23420/19:43955579
Výsledek na webu
<a href="https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S0260691718307214?token=96BCA841BBD97DAB4A7EFB0863672F3C2778785BE739EF4732A90095B91285E3E658D1889B236246EABD056C37AB746C" target="_blank" >https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S0260691718307214?token=96BCA841BBD97DAB4A7EFB0863672F3C2778785BE739EF4732A90095B91285E3E658D1889B236246EABD056C37AB746C</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2019.08.003" target="_blank" >10.1016/j.nedt.2019.08.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perinatal palliative care education: An integrative review
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto přehledu bylo analyzovat efektivitu výuky zdravotnických pracovníků v perinatální paliativní péči , metody hodnocení výuky a použité vyučovací strategie. Design: Integrativní přehled. Metody: Bylo provedeno systematické vyhledávání partnerských recenzovaných publikací jakéhokoli výzkumu prostřednictvím anglického jazyka prostřednictvím SCOPUS, Medline / PubMed, EBSCOhost, Science Direct, ERIC, Web of Science, Wiley, Nursing Ovid a ProQuest. Do přezkumu bylo zařazeno čtrnáct výzkumných prací zveřejněných v letech 2002 až 2017, které splňovaly kritéria výběru. Zjištění: Všech 14 studií považovalo vzděláníperinatálního úmrtíbýt efektivní. Osm studií uvedlo , že po absolvování vzdělávacího programu došlo ke statistickým zlepšením znalostí, bezpečnosti / pohodlí při poskytování péče na konci života nebo ke zvýšenému vnímání potřeb emocionální péče u pozůstalých rodin. K hodnocení vzdělávacích programů byly použity dotazníky nebo rozhovory. Pozitivně byly hodnoceny zejména inovativní vyučovací strategie (např. Simulace, diskuse a metody založené na umění). Závěr: Perinatální paliativní péče vzdělání má zásadní význam pro pregraduální vzdělávání porodních asistentek a novorozeneckých sester. Další výzkum je nezbytný pro zjištění účinnosti tohoto vzdělávání pro studenty pregraduálního ošetřovatelství.Perinatální paliativní péče vzdělávací programy musí být k dispozici na postgraduální vzdělávání pro profesionály, kteří se setkávají s perinatální smrti a pozůstalé rodiny v nemocniční a komunitní péče
Název v anglickém jazyce
Perinatal palliative care education: An integrative review
Popis výsledku anglicky
Cílem tohoto přehledu bylo analyzovat efektivitu výuky zdravotnických pracovníků v perinatální paliativní péči , metody hodnocení výuky a použité vyučovací strategie. Design: Integrativní přehled. Metody: Bylo provedeno systematické vyhledávání partnerských recenzovaných publikací jakéhokoli výzkumu prostřednictvím anglického jazyka prostřednictvím SCOPUS, Medline / PubMed, EBSCOhost, Science Direct, ERIC, Web of Science, Wiley, Nursing Ovid a ProQuest. Do přezkumu bylo zařazeno čtrnáct výzkumných prací zveřejněných v letech 2002 až 2017, které splňovaly kritéria výběru. Zjištění: Všech 14 studií považovalo vzděláníperinatálního úmrtíbýt efektivní. Osm studií uvedlo , že po absolvování vzdělávacího programu došlo ke statistickým zlepšením znalostí, bezpečnosti / pohodlí při poskytování péče na konci života nebo ke zvýšenému vnímání potřeb emocionální péče u pozůstalých rodin. K hodnocení vzdělávacích programů byly použity dotazníky nebo rozhovory. Pozitivně byly hodnoceny zejména inovativní vyučovací strategie (např. Simulace, diskuse a metody založené na umění). Závěr: Perinatální paliativní péče vzdělání má zásadní význam pro pregraduální vzdělávání porodních asistentek a novorozeneckých sester. Další výzkum je nezbytný pro zjištění účinnosti tohoto vzdělávání pro studenty pregraduálního ošetřovatelství.Perinatální paliativní péče vzdělávací programy musí být k dispozici na postgraduální vzdělávání pro profesionály, kteří se setkávají s perinatální smrti a pozůstalé rodiny v nemocniční a komunitní péče
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30500 - Other medical sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nurse Education Today
ISSN
0260-6917
e-ISSN
—
Svazek periodika
82
Číslo periodika v rámci svazku
listopad 2019
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
58-66
Kód UT WoS článku
000501411900009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85070931025