Clinical learning environment and graduating nursing students' competence: A multi-country cross-sectional study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F21%3AA22029YV" target="_blank" >RIV/61988987:17110/21:A22029YV - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdfdirect/10.1111/nhs.12819" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdfdirect/10.1111/nhs.12819</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/nhs.12819" target="_blank" >10.1111/nhs.12819</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Clinical learning environment and graduating nursing students' competence: A multi-country cross-sectional study
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study was to explore nursing students' perceptions of their final clinical learning environment and its association with their self-assessed competence, satisfaction with nursing education, and turnover intentions at graduation in six European countries. A multi-country comparative cross-sectional study was conducted with nursing students (n = 1746) from the Czech Republic, Finland, Italy, Portugal, Slovakia, and Spain using the Nurse Competence Scale and the Clinical Learning Environment and Supervision scale.
Název v anglickém jazyce
Clinical learning environment and graduating nursing students' competence: A multi-country cross-sectional study
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study was to explore nursing students' perceptions of their final clinical learning environment and its association with their self-assessed competence, satisfaction with nursing education, and turnover intentions at graduation in six European countries. A multi-country comparative cross-sectional study was conducted with nursing students (n = 1746) from the Czech Republic, Finland, Italy, Portugal, Slovakia, and Spain using the Nurse Competence Scale and the Clinical Learning Environment and Supervision scale.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nursing and Health Sciences
ISSN
1441-0745
e-ISSN
1442-2018
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
398-410
Kód UT WoS článku
000621581900001
EID výsledku v databázi Scopus
—