Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clinical learning environment and graduating nursing students' competence: A multi-country cross-sectional study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F21%3AA22029YV" target="_blank" >RIV/61988987:17110/21:A22029YV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdfdirect/10.1111/nhs.12819" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdfdirect/10.1111/nhs.12819</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/nhs.12819" target="_blank" >10.1111/nhs.12819</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clinical learning environment and graduating nursing students' competence: A multi-country cross-sectional study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to explore nursing students' perceptions of their final clinical learning environment and its association with their self-assessed competence, satisfaction with nursing education, and turnover intentions at graduation in six European countries. A multi-country comparative cross-sectional study was conducted with nursing students (n = 1746) from the Czech Republic, Finland, Italy, Portugal, Slovakia, and Spain using the Nurse Competence Scale and the Clinical Learning Environment and Supervision scale.

  • Název v anglickém jazyce

    Clinical learning environment and graduating nursing students' competence: A multi-country cross-sectional study

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to explore nursing students' perceptions of their final clinical learning environment and its association with their self-assessed competence, satisfaction with nursing education, and turnover intentions at graduation in six European countries. A multi-country comparative cross-sectional study was conducted with nursing students (n = 1746) from the Czech Republic, Finland, Italy, Portugal, Slovakia, and Spain using the Nurse Competence Scale and the Clinical Learning Environment and Supervision scale.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nursing and Health Sciences

  • ISSN

    1441-0745

  • e-ISSN

    1442-2018

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    398-410

  • Kód UT WoS článku

    000621581900001

  • EID výsledku v databázi Scopus