K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F09%3AA1000VSB" target="_blank" >RIV/61988987:17200/09:A1000VSB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá deskripcí a parciální analýzou přístupnosti vysokých škol studentům se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice. Úvodní část je věnována obecnému pojmu ?přístupnost vzdělávacího prostředí? a otázkám legitimity požadavků na přístupné vzdělávací prostředí ve vztahu k lidem s postižením. Hlavní část studie se zaměřuje na systémový rámec zpřístupňování vysokých škol, který kromě finančního zajištění tvoří zejména: aktuální stav legislativy pro oblast přístupného vzdělávání včetně historických kontextů v obou zemích, hodnocení činnosti a kvality vysokých škol a systém podpory studentům s postižením na vysokých školách. Závěrečná část obsahuje teze k podmínkám inkluzivního vysokoškolského vzdělávání a aktivní politiky rovného přístupu a diverzity na úrovni národní i na úrovni jednotlivých vysokých škol.
Název v anglickém jazyce
Accessibility of Higher Education to Students with Disabilities in the United Kingdom and the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The study deals with the description and partial analysis of accessibility of universities and colleges to students with disabilities in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and in the Czech Republic. The introduction of the study isfocused on the general term ?accessibility in education environment? and on legitimacy of the requirement for accessibility in education environment. The main part of the study is concentrated on the systemic framework of accessibility, which - except funding - is composed especially of: current legislation on this area within historical context in both countries, quality and activity assessment of the universities and colleges and system of support for the students with disabilities. The final part ofthe study contains theses on conditions of inclusive academic education and active policy of equality and diversity both on the national and particular university levels.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
01
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—