Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F09%3AA1000VSB" target="_blank" >RIV/61988987:17200/09:A1000VSB - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá deskripcí a parciální analýzou přístupnosti vysokých škol studentům se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice. Úvodní část je věnována obecnému pojmu ?přístupnost vzdělávacího prostředí? a otázkám legitimity požadavků na přístupné vzdělávací prostředí ve vztahu k lidem s postižením. Hlavní část studie se zaměřuje na systémový rámec zpřístupňování vysokých škol, který kromě finančního zajištění tvoří zejména: aktuální stav legislativy pro oblast přístupného vzdělávání včetně historických kontextů v obou zemích, hodnocení činnosti a kvality vysokých škol a systém podpory studentům s postižením na vysokých školách. Závěrečná část obsahuje teze k podmínkám inkluzivního vysokoškolského vzdělávání a aktivní politiky rovného přístupu a diverzity na úrovni národní i na úrovni jednotlivých vysokých škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Accessibility of Higher Education to Students with Disabilities in the United Kingdom and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the description and partial analysis of accessibility of universities and colleges to students with disabilities in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and in the Czech Republic. The introduction of the study isfocused on the general term ?accessibility in education environment? and on legitimacy of the requirement for accessibility in education environment. The main part of the study is concentrated on the systemic framework of accessibility, which - except funding - is composed especially of: current legislation on this area within historical context in both countries, quality and activity assessment of the universities and colleges and system of support for the students with disabilities. The final part ofthe study contains theses on conditions of inclusive academic education and active policy of equality and diversity both on the national and particular university levels.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus