Komunitní školy - příležitost pro rozvoj školské sociální práce?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F13%3AA1401804" target="_blank" >RIV/61988987:17200/13:A1401804 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunitní školy - příležitost pro rozvoj školské sociální práce?
Popis výsledku v původním jazyce
Snahou příspěvku je poukázat na to, jaký význam může mít komunitní přístup a aplikace školského komunitního modelu na rozvoj školské sociální práce. Ve svém příspěvku se budu věnovat posouzení otázky, zdali prostředí komunitní školy může nabídnout příležitosti pro rozvoj školské sociální práce. Příspěvek je nejdříve zaměřen na představení komunitních škol, přičemž pozornost je věnována i pohledu do historie komunitních škol ve Spojených státech, Velké Británii, Německu; a následně nabízí pohled na rozvoj komunitních škol v České republice. Závěr příspěvku se věnuje zamyšlení nad pracovní pozicí koordinátora komunitního vzdělávání v komunitní škole a otázkou, zdali by tuto pozici mohl vykonávat sociální pracovník.
Název v anglickém jazyce
Community Schools - an Opportunity fod Development of School Social Work?
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to highlight the importance of community approach and application of the community school model in a development of school social work. In my article, I will discuss the question, whether the environment of community schools can offer opportunities for the development of school social work. The article is first focused on introduction of community schools, on their historical development in the United States, Great Britain, and Germany. Then I offer the view on the developmentof community schools in the Czech Republic. Conclusion of the article is devoted to reflection on the work position of coordinator of community education in community school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce/Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
50-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—