Vliv vývoje sociálních interakcí dětí předškolního a mladšího školního věku na možnost podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F12%3A%230000048" target="_blank" >RIV/27132781:_____/12:#0000048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv vývoje sociálních interakcí dětí předškolního a mladšího školního věku na možnost podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na sledování vývoje preferencí v sociálních interakcích dětí na počátku školní docházky. Získaná data jsou výsledkem dotazníkového šetření v roce 1999 a 2010. V průzkumu bylo sledováno, s kým si děti nejraději povídají, součástí vyhodnocení bylo rovněž porovnání vývoje preferencí přímé a nepřímé sociální interakce. Úroveň sociálních interakcí lze považovat za jeden z významných faktorů podpory čtenářské gramotnosti ve školním věku, v závěru příspěvku jsou nabízené možnosti, jimiž bychom mohli posilovat interakci dítěte s rodiči.
Název v anglickém jazyce
The Influence of the Social Interaction Development on the Possible Support of Reading Literacy in Family Education of Children at Lower School Age
Popis výsledku anglicky
This article observes the development of the social interaction preference of children at the beginning of school attendance. The data gathered result from the questioning in 1999 and 2010. The survey observed children´s favourite partners in communicating and the development of the preferences of direct and indirect social interaction. The level of social interaction can be considered as one of the crucial factors supporting the reader´s literacy in the school age. In the end there is an offer of possibilities that may support a child ? parents interaction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LXII
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
126-137
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—