Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv vývoje sociálních interakcí dětí předškolního a mladšího školního věku na možnost podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F12%3A%230000048" target="_blank" >RIV/27132781:_____/12:#0000048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv vývoje sociálních interakcí dětí předškolního a mladšího školního věku na možnost podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na sledování vývoje preferencí v sociálních interakcích dětí na počátku školní docházky. Získaná data jsou výsledkem dotazníkového šetření v roce 1999 a 2010. V průzkumu bylo sledováno, s kým si děti nejraději povídají, součástí vyhodnocení bylo rovněž porovnání vývoje preferencí přímé a nepřímé sociální interakce. Úroveň sociálních interakcí lze považovat za jeden z významných faktorů podpory čtenářské gramotnosti ve školním věku, v závěru příspěvku jsou nabízené možnosti, jimiž bychom mohli posilovat interakci dítěte s rodiči.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of the Social Interaction Development on the Possible Support of Reading Literacy in Family Education of Children at Lower School Age

  • Popis výsledku anglicky

    This article observes the development of the social interaction preference of children at the beginning of school attendance. The data gathered result from the questioning in 1999 and 2010. The survey observed children´s favourite partners in communicating and the development of the preferences of direct and indirect social interaction. The level of social interaction can be considered as one of the crucial factors supporting the reader´s literacy in the school age. In the end there is an offer of possibilities that may support a child ? parents interaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LXII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    126-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus