Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Values Building in Social Work Education in Visegrad Countries: Integrated Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F21%3AA22029O0" target="_blank" >RIV/61988987:17200/21:A22029O0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/9/5222/pdf" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/9/5222/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13095222" target="_blank" >10.3390/su13095222</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Values Building in Social Work Education in Visegrad Countries: Integrated Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many key aspects of social work education are not sufficiently researched, and our knowledge of how students build values in social work education, despite its importance for creating concepts about values and their application in practice, under explored.is underexplored. The research aims to evaluate the perspective of social work students in the process of values building in social work education in Visegrad countries (V4 countries: CzechiaCzech Republic (CZ), Hungary (HU), Poland (PL), and Slovakia (SK)) and to determine the implicationsimplementation for achieving and strengthening an integrated approach in this process. The research was carried out using a qualitative research strategy interviewing 86 students from 10 universities in V4 countries. The research results show that the V4 countries share some common threats to values building in social work education: contextual threats such as an increasing impact of neoliberalism and in-ternal threats, such as a non-existent systemic concept of values building education.

  • Název v anglickém jazyce

    Values Building in Social Work Education in Visegrad Countries: Integrated Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Many key aspects of social work education are not sufficiently researched, and our knowledge of how students build values in social work education, despite its importance for creating concepts about values and their application in practice, under explored.is underexplored. The research aims to evaluate the perspective of social work students in the process of values building in social work education in Visegrad countries (V4 countries: CzechiaCzech Republic (CZ), Hungary (HU), Poland (PL), and Slovakia (SK)) and to determine the implicationsimplementation for achieving and strengthening an integrated approach in this process. The research was carried out using a qualitative research strategy interviewing 86 students from 10 universities in V4 countries. The research results show that the V4 countries share some common threats to values building in social work education: contextual threats such as an increasing impact of neoliberalism and in-ternal threats, such as a non-existent systemic concept of values building education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    5222

  • Kód UT WoS článku

    000650867600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105946785