Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Values Building in Social Work Education in the Visegrad Countries: Implications for Education of Social Work Managers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402HXN" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402HXN - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-18038-5_14#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-18038-5_14#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-18038-5_14" target="_blank" >10.1007/978-3-031-18038-5_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Values Building in Social Work Education in the Visegrad Countries: Implications for Education of Social Work Managers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Even though values are one of the key aspects of social work education, they still remain under-researched. The aim of this chapter is therefore to analyse and understand the possibilities of value-building education in the field of social work. The paper draws on the results of a qualitative study based on qualitative research based on interviews with 86 students and 16 teachers from 10 universities in the Visegrad countries (Czech Republic, Slovak Republic, Poland, and Hungary; in the following “V4”). The data analysis helped identify four positions of a possible educational setting in relation to the values building in social work students, theoretical teaching without (necessary) dynamism, non-existence of a system and disconnectedness of values, and the ideal of an integrated approach to values building in social work education. The text sets out specific implications for the area of values building in social work education that are relevant for education of social work managers.

  • Název v anglickém jazyce

    Values Building in Social Work Education in the Visegrad Countries: Implications for Education of Social Work Managers

  • Popis výsledku anglicky

    Even though values are one of the key aspects of social work education, they still remain under-researched. The aim of this chapter is therefore to analyse and understand the possibilities of value-building education in the field of social work. The paper draws on the results of a qualitative study based on qualitative research based on interviews with 86 students and 16 teachers from 10 universities in the Visegrad countries (Czech Republic, Slovak Republic, Poland, and Hungary; in the following “V4”). The data analysis helped identify four positions of a possible educational setting in relation to the values building in social work students, theoretical teaching without (necessary) dynamism, non-existence of a system and disconnectedness of values, and the ideal of an integrated approach to values building in social work education. The text sets out specific implications for the area of values building in social work education that are relevant for education of social work managers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Applied Teaching and Learning in Social Work Management Education: Theories, Methods, and Practices in Higher Education

  • ISBN

    978-3-031-18038-5

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    265-284

  • Počet stran knihy

    422

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly