Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges in values education in social work: the case of the Visegrad four countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F21%3AA2202C1Q" target="_blank" >RIV/61988987:17200/21:A2202C1Q - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02615479.2021.2022117?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02615479.2021.2022117?scroll=top&needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02615479.2021.2022117" target="_blank" >10.1080/02615479.2021.2022117</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges in values education in social work: the case of the Visegrad four countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the fact that there is generally an agreement on the irreplaceable role of the ethical component in social work education, our understanding of values in social work education still remains quite limited. The article aims to analyse, from the perspective of educators, the instilling of social work values at the Czech, Slovakian, Polish and Hungarian universities. Research findings allows to identify its types, threats and limitations and to indicate steps for its enhancement and for the implementation of the systemic concept of the values instilling education. The implications for social work education are as follows: to critically reflect the external threats and limits created by neoliberalism and its values; to critically reflect the internal threats and limits caused by the absence of systemic values education in some social work study programmes; to promote a systemic concept of values instilling education and consistently implement the inductive learning and integrated approach in values building in subjects included in the social work study programmes.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges in values education in social work: the case of the Visegrad four countries

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the fact that there is generally an agreement on the irreplaceable role of the ethical component in social work education, our understanding of values in social work education still remains quite limited. The article aims to analyse, from the perspective of educators, the instilling of social work values at the Czech, Slovakian, Polish and Hungarian universities. Research findings allows to identify its types, threats and limitations and to indicate steps for its enhancement and for the implementation of the systemic concept of the values instilling education. The implications for social work education are as follows: to critically reflect the external threats and limits created by neoliberalism and its values; to critically reflect the internal threats and limits caused by the absence of systemic values education in some social work study programmes; to promote a systemic concept of values instilling education and consistently implement the inductive learning and integrated approach in values building in subjects included in the social work study programmes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Work Education. The International Journal

  • ISSN

    0261-5479

  • e-ISSN

    1470-1227

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    30.12.2021

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    5222

  • Kód UT WoS článku

    000736819100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122529488