Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*: Gaming Social Work History – Increasing Motivation in an Unloved Field of Students’ Professional Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F21%3AA2202B87" target="_blank" >RIV/61988987:17200/21:A2202B87 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://socialniprace.cz/en/article/gaming-social-work-history-increasing-motivation-in-an-unloved-field-of-students-professional-development-2/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/en/article/gaming-social-work-history-increasing-motivation-in-an-unloved-field-of-students-professional-development-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Gaming social work history - increasing motivation in an unloved field of students’ professional development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ZIELSETZUNG: Die Anforderungen an professionelle Soziale Arbeit steigen ständig. Die Entwicklung einer professionellen Identität, die mit einer umfassenden Reflexionsfähigkeit einhergeht, ist nur einer der Aspekte, die in der internationalen Definition genannt werden. Die Auseinandersetzung mit der Geschichte der Sozialen Arbeit während des Studiums erscheint hierfür aus vielerlei Gründen sinnvoll und wichtig. THEORETISCHE BASIS: Gerade dieses Thema erweist sich als besonders komplex. Ausgehend von den steigenden Anforderungen an die Soziale Arbeit wird ein weiterer Versuch unternommen, die Geschichte der Sozialen Arbeit in einem übergreifenden Rahmen zu analysieren. METHODEN: So wichtig das Thema für die berufliche Entwicklung zu sein scheint, für Studierende ist die Auseinandersetzung mit der Geschichte der Sozialen Arbeit dennoch oft ein notwendiges Übel im Bachelorstudium. ERGEBNISSE: Aktuelle Studienergebnisse verdeutlichen, dass Studierende keine umfassende Berufsidentität besitzen. AUSWIRKUNGEN AUF DIE SOZIALE ARBEIT: Die Nutzung des Konzepts der Gamification zur Vermittlung von Wissen über die Geschichte der Sozialen Arbeit könnte ein „Game Changer“ sein.

  • Název v anglickém jazyce

    *: Gaming Social Work History – Increasing Motivation in an Unloved Field of Students’ Professional Development

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVES: The requirements regarding professional social work are constantly increasing. The development of a professional identity, which goes hand in hand with a comprehensive ability to reflect, is only one of the aspects mentioned in the international definition. To this end, the examination of the history of social work during the course of study appears to be meaningful and important for many reasons. THEORETICAL BASE: It is precisely this topic that proves to be particularly complex. Based on the increasing requirements on social work, another attempt is made through analyzing social work history in an overarching framework. METHODS: As important the topic seems to be for professional development, for students the analysis of the history of social work is yet often a necessary evil during undergraduate studies. OUTCOMES: Current study results clarify that students do not have a comprehensive professional identity. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Using the concept of gamification for the imparting of knowledge about the history of social work could be a “game changer”.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50900 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech and Slovak Social Work

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    5-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119989456