Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73623820" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73623820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0002_prispiva-odborna-praxe-studentu-oboru-socialni-prace-k-jejich-profesni-identite.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202104-0002_prispiva-odborna-praxe-studentu-oboru-socialni-prace-k-jejich-profesni-identite.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.001" target="_blank" >10.5507/epd.2022.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ext se zabývá aktuálním tématem profesní identity sociálních pracovníků se zaměřením na fázi formování profesní identity během pregraduálního studia. Článek hledá odpověď na otázku: Jak studenti třetího ročníku (vyššího odborného a bakalářského stupně studia) interpretují svou profesní identitu po absolvování dvouměsíční praxe? Tato otázka předpokládá, že pracovní zkušenost studentů přispívá k formování jejich profesní identity. Článek se zaměřuje na význam praktické přípravy během studia v procesu formování profesní identity budoucích sociálních pracovníků. Hlavním tématem teoretické části studie je identita jako výchozí koncept pro pochopení profesní (osobní) identity, která hraje významnou roli na počátku profesního rozvoje vzdělávací instituce. Předmětem empirické části práce je hledání odpovědi na hlavní výzkumnou otázku: Jak studenty ovlivňuje dvouměsíční praxe ve třetím ročníku studia v jejich pojetí profesní identity? Jinými slovy, jak se ze studenta stává sociální pracovník, který chápe svou profesní identitu a její význam při zvládání praktických nároků profese sociální práce? Článek reaguje na měnící se potřeby a inovace v terciárním vzdělávání studentů sociální práce i na požadavky praxe sociální práce (zaměstnavatelů), která volá po změně profesní přípravy budoucích sociálních pracovníků v kontextu měnících se podmínek výkonu sociální práce a sociálních služeb, a to jak v teoretické, tak praktické přípravě. Praktická příprava vyžaduje flexibilní, kreativní a adaptabilní sociální pracovníky, u nichž ukotvená profesní identita může pomoci zvládat vysoké pracovní nároky a vést ke zvýšení odolnosti při zvládání požadavků praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Do the Internships of Social Work Students Contribute to Their Professional Identity?

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the current topic of the professional identity of social workers, focusing on the phase in which professional identity is formed during undergraduate studies. The work seeks an answer to the question: How do third-year students (higher vocational and BA level of study) interpret their professional identity after completing a two-month internship? This question assumes that student work experience contributes to the formation of their professional identity. The work focuses on the importance of practical training during studies in the process of forming the professional identity of future social workers. The main theme of the theoretical part of the paper is identity as an initial concept for understanding professional (personal) identity, which plays a significant role at the start of the professional development of an educational institution. The subject of the empirical part of this work will be the search for the answer to the main research question: How does the two-month internship in the third year of students&apos; studies affect their notion of professional identity? In other words, how does a student become a social worker who understands their professional identity and its relevance in coping with the practical demands of the social work profession? The article responds to the changing needs and innovations in the tertiary education of social work students as well as to the demands of social work practice (employers), which is calling for a change in the professional training of future social workers in the context of changing conditions for the performance of social work and social services, both in theoretical and practical training. Practical training requires flexible, creative, and adaptable social workers in whom an anchored professional identity can help manage the high job requirements and lead to increased resilience in coping with the demands of practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    23-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus