Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Family, community, and school as arenas for citizenship education in China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F22%3AA2402KB5" target="_blank" >RIV/61988987:17200/22:A2402KB5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14681366.2022.2065692?scroll=top&needAccess=true&role=tab&aria-labelledby=full-article" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14681366.2022.2065692?scroll=top&needAccess=true&role=tab&aria-labelledby=full-article</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14681366.2022.2065692" target="_blank" >10.1080/14681366.2022.2065692</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Family, community, and school as arenas for citizenship education in China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the involvement of family, community, and school in citizenship education in China, particularly in terms of the tension between traditional cultural values and today’s modernisation. The analysis was based on written materials acquired through a systematic search of English and Chinese scholarly literature on the subject and relevant Chinese policy documents and laws. Following a hermeneutic approach, the image formed in the literature of Chinese citizenship education was interpreted and explained in a broader historical-cultural-social context. The results show that the traditional values of Chinese civilisation continue to play a strong role in all three arenas of citizenship education, although the conflict between traditional values emphasising conformism and modern values emphasising individual self-determination is also recognisable in them.

  • Název v anglickém jazyce

    Family, community, and school as arenas for citizenship education in China

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the involvement of family, community, and school in citizenship education in China, particularly in terms of the tension between traditional cultural values and today’s modernisation. The analysis was based on written materials acquired through a systematic search of English and Chinese scholarly literature on the subject and relevant Chinese policy documents and laws. Following a hermeneutic approach, the image formed in the literature of Chinese citizenship education was interpreted and explained in a broader historical-cultural-social context. The results show that the traditional values of Chinese civilisation continue to play a strong role in all three arenas of citizenship education, although the conflict between traditional values emphasising conformism and modern values emphasising individual self-determination is also recognisable in them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PEDAGOGY CULTURE AND SOCIETY

  • ISSN

    1468-1366

  • e-ISSN

    1747-5104

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02.05.2022

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000789779500001

  • EID výsledku v databázi Scopus