Potřeby akademiků a expertů s žitou zkušeností jako spolulektorů ve výuce sociální práce.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F24%3AA2502MZ2" target="_blank" >RIV/61988987:17200/24:A2502MZ2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://socialniprace.cz/article/potreby-akademiku-a-expertu-s-zitou-zkusenosti-ve-vyuce-socialni-prace/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/potreby-akademiku-a-expertu-s-zitou-zkusenosti-ve-vyuce-socialni-prace/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřeby akademiků a expertů s žitou zkušeností jako spolulektorů ve výuce sociální práce.
Popis výsledku v původním jazyce
CÍLE: Cílem textu je zjistit, jaké potřeby formulují vyučující (akademici a experti s žitou zkušeností) jako spolu-lektoři při zapojování žité zkušenosti do výuky sociální práce. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Teoretický rámec výzkumu je opřen o koncept spoluvytváření vědění sociální práce skrze zapojování zkušenostního vědění do vzdělávání v sociální práci. METODY: Pro dosažení cíle výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, postupy participativního akčního výzkumu. VÝSLEDKY: Byly identifikovány tři oblasti potřeb, které jsou významné pro akademiky a experty s žitou zkušeností při jejich spolu-lektorování výuky sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Výsledky výzkumu přispějí k cílenějšímu využívání zkušenostního vědění ve vzdělávání v sociální práci.
Název v anglickém jazyce
The Needs of Academics and Experts with Lived Experience as Co-teachers in Social Work Education
Popis výsledku anglicky
OBJECTIVES: The aim of the text is to find out what needs teachers (academics and experts with lived experience) formulate when involving lived experience into teaching social work. THEORETICAL BASE: The theoretical framework of the research is based on the concept of co-creation of social work knowledge through the inclusion of experiential knowledge in social work education. METHODS: To achieve the aim of the research, we used a qualitative research strategy, participatory action research procedures. OUTCOMES: Three areas of need have been identified that are significant for academics and practitioners in their involvement in social work education. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Research results contribute to an expansion of experiential knowledge in social work education.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce/Sociálna práce
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
21-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85214000833