On the Nature of Expert Teacher Knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00050339" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00050339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Nature of Expert Teacher Knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
The paper addresses the role of knowledge as one of the sources of teaching expertise. More specifically, it focuses on the phenomenon of theory-practice gap, on the role of theoretical or academic research-based knowledge and teacher-based practical experiential knowledge. Tensions between theoretical and practical knowledge (epistémé and phronésis), the need for linking both and implications for teacher journeys towards expertise are highlighted.
Název v anglickém jazyce
On the Nature of Expert Teacher Knowledge
Popis výsledku anglicky
The paper addresses the role of knowledge as one of the sources of teaching expertise. More specifically, it focuses on the phenomenon of theory-practice gap, on the role of theoretical or academic research-based knowledge and teacher-based practical experiential knowledge. Tensions between theoretical and practical knowledge (epistémé and phronésis), the need for linking both and implications for teacher journeys towards expertise are highlighted.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0234" target="_blank" >GAP407/11/0234: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč.5 2011
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
95-116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—