Psychological issues of volunteering in the context of school education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA12011XH" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A12011XH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psychological issues of volunteering in the context of school education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problems of motivation and further personality ascpects of volunteers. It accents the meaning of volunteering activities for positive development of personality, the need of wider conceived prosocial education in contemporary schools, and the necessity of loading new education volunteering programms in Czech elementary and middle schools.
Název v anglickém jazyce
Psychological issues of volunteering in the context of school education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problems of motivation and further personality ascpects of volunteers. It accents the meaning of volunteering activities for positive development of personality, the need of wider conceived prosocial education in contemporary schools, and the necessity of loading new education volunteering programms in Czech elementary and middle schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and health 21. Health education: Initiatives for educational areas
ISBN
978-80-210-5524-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
239-249
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—